آکادمی هلاکوئی
1401/05/13
18:20
بانک‌های پرتغالی به دلیل نگرانی‌های مربوط به مدیریت ریسک، حساب‌های صرافی‌های رمزارزی را می‌بندند

گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین بانک…

گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین بانک بزرگ در پرتغال به دلیل نگرانی‌های “مدیریت ریسک” شروع به بستن حساب‌های صرافی‌های ارزهای دیجیتال کرده‌اند که نشان‌دهنده تغییر موقعیت پرتغال در حمایت از ارزهای دیجیتال است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور به موسسات مالی چراغ سبز نشان داده است تا اقدام کنند.


چندین بانک برتر پرتغال اخیرا حساب‌های CriptoLoja، اولین صرافی ارزهای دیجیتال این کشور که مجوز فعالیت دریافت کرده است را بسته‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، حداقل چهار صرافی داخلی ارزهای دیجیتال توسط BCP (Banco Comercial Portugues) ،Santander Bank ،Caixa Geral de Depósitos ،BiG و Abanca بسته شده‌اند.


تمامی صرافی‌ها دارای مجوز بانک پرتغال هستند که پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال داخلی را تنظیم می‌کند. سه مورد از صرافی‌ها با نام‌های Criptoloja ،Mind The Coin و Luso Digital Assets شناسایی شدند و چهارمین صرافی درخواست کرد که نام آن توسط پلتفرم‌های رسانه‌ای منتشر نشود. به نقل از ماریو سنتنو (Mário Centeno)، رئیس بانک پرتغال، بانک‌ها برای انجام هر کاری که می‌خواهند آزادی کامل دارند، اما او قول داد که وضعیت را به دقت زیر نظر داشته باشد.


نظارت بانک پرتغال بر صرافی‌ها شامل اطمینان از این موضوع است که پلتفرم‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه و برای جلوگیری از کلاهبرداری تلاش می‌کنند. BCP به بلومبرگ گفت که وظیفه اصلی آن اطلاع‌رسانی به مقامات ذیصلاح در صورت شناسایی “تراکنش‌های مشکوک” است که ممکن است منجر به خاتمه روابط بانکی با برخی شرکت‌ها شود


بسته شدن این حساب‌ها ضربه‌ای به رویکرد ارز دیجیتال پرتغال تلقی می‌شود، زیرا مقامات قبلا دو پیشنهاد مالیاتی را رد کرده بودند که ممکن بود برای سرمایه‌گذارانی که از ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کنند اعمال شود. با این حال، دولت و بخش مالی اخیرا علاقه فزاینده ای به تنظیم ارزهای دیجیتال مطابق با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نشان داده‌اند.


صرافی های رمزارزی به دلیل ریسک احتمالی خود در دریافت خدمات بانکی در سراسر جهان با مشکل مواجه شده‌اند. همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده، الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور ایالات متحده، طبق گزارشات، لایحه ای را پیشنهاد کرده که عملا خدمات ارزهای دیجیتال ارائه شده توسط بانک‌ها را ممنوع می‌کند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0