تحلیل کاربردی هلالات
1400/02/26
08:39
#خوب_است_بدانیم_که / 26 اردیبهشت 1400 بخش اول 1. روند احتمالی شاخص کل صعودی – روند احتمالی شاخص هم وزن نزولی (بر اساس خروجی یک سیستم معاملاتی) 2...

#خوب_است_بدانیم_که / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ بخش اول



۱. روند احتمالی شاخص کل صعودی – روند احتمالی شاخص هم وزن نزولی (بر اساس خروجی یک سیستم معاملاتی)



۲. دلار حواله سنا ۲۰.۵۰۳ – ۲۰.۶۸۹ . دلار اسکناس تهران پس از مشاهده کاندیداهای ریاست جمهوری، ۲۳۰۰۰ تومان.



۳. در بورس کالا، اوره ۵۹-۶۰ میلیون ریال، لوب کات ۹۵-۹۶ میلیون ریال. ورق سرد مبارکه ۲۴۰میلیون ریال، ورق گرم مبارکه ۲۰۲میلیون ریال، (تعیین قیمت پایه شمش به فولادسازان سپرده شده است. فولاد سازان قیمت را ۱۲۹-۱۴۵میلیون ریال زده اند)



۴. نرخ سود بازار بین بانکی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۹.۵۸درصد. طی سه هفته اخیر تقریبا با ثبات بوده و تنها یک/صدم تغییر کرده است.



۵. در پایان بازار روز شنبه ۴۱۱نماد معادل ۶۷درصد بازار صف فروش بود که ارزش تقریبی آن ۶همت گزارش شده است. ۵۰۷نماد معادل ۸۲درصد بازار منفی و ۱۱۱نماد مثبت بودند. تعداد صف فروش ها از سه روز معاملاتی قبل از بالای ۵۰۰ نماد به مرز ۴۰۰نماد رسید. ببینیم آیا تعداد نمادهای دچار صف فروش به کانال ۳۰۰تایی می رسد...



۶. ارزش معاملات روز شنبه ۳.۷همت ، خروج پول حقیقی ۱۱۲میلیارد تومان. خروج پول از صندوق درآمد ثابت ۹۱میلیارد تومان.



۷. حقیقی ها روز شنبه کگل، شبندر، کچاد، شپنا، هرمز، ومعادن، فجر، وپست، آریا، کاما، ونفت، کنور، وغدیر خریدند. حقوقی از ذوب، وگردش، ورنا، وپاسار، وزمین، وامید، خبهمن حمایت کرد.



۸. در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه قپیرا، رنیک، ثعتما، دتولید، شبندر، تنوین، وسین، رتاپ، هجرت، پخش، دارو ... گزارش جدید به کدال نشست.



*صنایع و شرکت ها



۱. غبشهر جزئیات افزایش نرخ خود را اعلام کرد. "انواع روغن مایع ۳۵ درصد، انواع روغن جامد ۳۰ درصد، با توجه به ترکیب تولیدات و فروش شرکت متوسط افزایش نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۳۳ درصد خواهد بود."



۲. حبندر برنده مزایده اجاره شناورها به منظور تامین ایمنی آبراه حوزه شمال به ارزش ۱۵۸میلیارد تومان شده است.



۳. کانون کارگزاران بورس طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ۷ راهکار برای برون‌رفت از شرایط فعلی بازار سرمایه ارایه کرد.



۴. موافقت سهامدار عمده غبشهر با افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی اعلام شد.



۵. پترول به زودی طرح ساخت واحدهای اتیلن اکساید با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال و اتیلن پروپیلن دی از مونومر را آغاز می کند.



۶. سدور در مجمع گفته "نرخ سیمان تیپ ۲ حدود ۳۱.۵ دلار است که به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود"



۷. ذوب‌آهن اصفهان که تنها تولید کننده ریل کشور است از اسفند ماه ۹۹ تا کنون موفق شده ۲۰ هزار تن ریل تولید کند. از این مقدار ریل ۱۰ هزار تن آن در اسفند ماه ۹۹ تولید شد که یک رکورد در تولید ریل محسوب می شود. عمده ۲۰ هزار تن ریل تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان از نوع ۶۰E۱ است که مخصوص خطوط پرسرعت می باشد و به سفارش راه آهن جمهوری اسلامی تولیدشده است.



۸. قیمت PET شمال شرق آسیا، در هفته ی گذشته بدون تغییر بود. FOB چین ۹۴۰ دلار و FOB تایوان ۱۱۰۰ دلار بود.



۹. صنعت و معدن می گوید "قیمت اکریلونیتریل بوتادین استراین آسیا CFR چین در هفته ی گذشته با ۱۵ دلار کاهش به ۲۴۰۵ دلار در تن رسید."



۱۰. منابع نقل می‌کنند که قیمت ذغال‌سنگ چین افزایش یافته است، زیرا دولت محدودیت های زیست محیطی را برای تولید ذغال‌سنگ اعمال کرده است. به همین دلیل ، شماری از تولیدکنندگان متانول مبتنی بر ذغال‌سنگ در شمال غرب تحت تاثیر این مقررات قرار گرفتند و تولید متانول را کاهش دادند. ممنوعیت غیررسمی چین در واردات ذغال سنگ و همچنین محدودیت‌های زیست محیطی اعمالی دولت چین بر تولید ذغال سنگ باعث رشد قیمت متانول در این کشور شده است.



۱۱. طی روز جاری، اپال ۵۰هزار تن گندله به قیمت پایه ۳.۵۲۰.۰۰۰ تومان عرضه می کند. این جهش نرخی بسیار خوبی برای سنگ آهنی ها محسوب می گردد.



۱۲. طی هفته ی گذشته بهای هر تن اسلب و بیلت صادراتی ایران به دنبال تقاضای چینی ها با رشد ۱۳ و ۹ درصدی همراه شد و قیمت این محصولات را به ترازهای جدیدی رسانید. بهای هر تن بیلت صادراتی ایران که تا هفته پیش از آن ۶۲۰ دلاری بود با صعود ۳۷ تا ۷۵ دلاری در محدوده ۶۵۷ تا ۶۹۵ دلاری قرار گرفته است.



۱۳. تولید فولاد ابزاری با قطر ۱۴میلیمتر در کارخانه نورد سبک در فولاد آلیاژی ایران صورت گرفت.



۱۴. میلگرد هم داغ شد. درحالیکه در ابتدای هفته ی گذشته پیشنهادات میلگرد ۷۲۰-۷۲۵ دلاری به سختی شنیده می شد، در این هفته پیشنهادات معمول به ۷۵۰ دلار/ تن FOB رسیده است.


۱۵. بحران هند و همچنین افزایش عرضه ی تولیدکنندگان روسی و عربستانی باعث کاهش قیمت PP شده است. متوسط قیمت PP در شرق آسیا ۱۲۵۰ دلار است.



۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ بخش اول

انتهای خبر

0
0