دنیای اقتصاد
1400/09/09
13:30
مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی 🟣 صدور مجوز، یکی از اولین و مهم‌ترین چالش پیش‌روی فعالان و علاقه‌مندان ورود به کسب‌وکارهای اینترنتی است؛ تا جایی که حتی ...

مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی



🟣 صدور مجوز، یکی از اولین و مهم‌ترین چالش پیش‌روی فعالان و علاقه‌مندان ورود به کسب‌وکارهای اینترنتی است؛ تا جایی که حتی برای راه‌‌‌اندازی یک کسب‌وکار، به یکباره چند نهاد ظاهر می‌‌‌شوند.



🟣 در کنار این مانع، گاه ضعف در قوانین و مقررات نیز فعالان این حوزه را دچار سردرگمی می‌کند. علاوه بر محدودیت‌های داخلی، محدودیت‌های بین‌المللی هم به مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی افزوده می‌شود. کسب‌وکارهای اینترنتی ملزم به کسب مجوز فعالیت از اتحادیه‌ها و مراجع کسب‌وکارهای سنتی نیز هستند.



🟣 در حوزه قوانین و مقررات نیز برخی فعالان این حوزه بر این باورند که در کنار ضعف‌‌‌های موجود، طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، کورسوی امید فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی را ضعیف‌تر می‌کند. استفاده‌نکردن از ظرفیت‌‌‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌‌‌ها، حتی ساده‌‌‌ترین منابع درآمدی را به بن‌بست می‌‌‌کشاند. یکی از این ظرفیت‌‌‌ها کسب درآمد از بازی‌‌‌های موبایلی و تبلیغات داخل این بازی‌‌‌هاست که گفته می‌شود در برخی کشورها، درآمدهای حاصل از این بخش، ۲۰برابر ایران از این محل است.



🟡 باشگاه اقتصاددانان، بررسی می کند👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/۲۵q۴be

انتهای خبر

0
0