بورس پرس
1400/07/18
00:00
پذیره نویسی نخستین اوراق صکوک اجاره سهام با ضمانت ترکیبی

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند از جزئیات پذیره نویسی نخستین اوراق اجاره سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان با ضمانت ترکیبی رتبه اعتباری و توثیق سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حجت اله انصاری از نخستین تامین مالی تامین سرمایه دماوند با انتشار اوراق اجاره شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای اولین بار با ضمانت ترکیبی رتبه اعتباری ناشر و توثیق سهام خبر داد و گفت: تامین سرمایه دماوند مشاور عرضه، رکن بازارگردان و متعهد پذیره نویس این اوراق با نرخ اجاره بهای سالانه ۱۸ درصد، سررسید ۴ ساله و مواعد پرداخت سود ۳ ماهه است.


وی افزود: تامین مالی مذکور جهت انجام پروژه های بخش معدن و فولاد انجام خواهد شد. شرکت های تامین سرمایه به عنوان یک نهاد مالی، رسالت تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری را بر عهده دارند و تامین سرمایه دماوند نیز با اتکاء به سهامداران (سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ سرمایه گذاری و مالی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان) با افزایش سرمایه از ۲۰۰ به ۷۰۰ میلیارد تومان قابلیت ها و توانمندی های قانونی و مالی لازم در راستای مشارکت در تامین پروژه های بزرگ را بدست آورده است.


هدف گذاری به منظور تامین مالی پروژه های بزرگ در بخش های مختلف


این مقام مسئول با بیان اینکه کمک به تامین مالی پروژه های بزرگ گامی مهم در راستای افزایش تولید ملی و فعال کردن ظرفیت های داخلی خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر این تامین مالی ، انتشار اوراق تامین مالی دیگری نیز در آینده نزدیک توسط تامین سرمایه دماوند برای یکی از هلدینگ های بزرگ انجام می شود که به محض قطعی شدن، اطلاع رسانی لازم در خصوص این اوراق در کدال انجام خواهد شد.


انصاری با اشاره به اینکه پیش از تامین سرمایه دماوند در انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق تبعی منتشره توسط سرمایه گذاری غدیر مشارکت کرده، ادامه داد: تامین سرمایه دماوند با توجه به افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی که در جریان ثبت است برای تامین مالی پروژه های بزرگ در بخش های گوناگون هدف گذاری کرده است.


پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند


وی در خصوص فعالیت صندوق های سرمایه گذاری این شرکت نیز توضیح داد: در حال حاضر و پس از گذشت شش ماه از فعالیت صندوق های سرمایه گذاری شرکت، مجموع دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه دماوند بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان است. صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند، سومین صندوق سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند بوده و در راستای تنوع بخشی در ابزارهای سرمایه گذاری ارائه شده پذیره نویسی خواهد شد. مدیر و بازارگردان این صندوق، تامین سرمایه دماوند است و پذیره نویسی سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ مهر در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام می شود و استفاده از مدیریت تخصصی در مدیریت سبد این صندوق در دستور کار قرار دارد.


تاسیس و پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبد مینای دماوند


مدیرعامل تامین سرمایه دماوند با اشاره به برگزاری مجمع موسس صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبد مینای دماوند در چهارم مهر ماه گفت: سایر مراحل تاسیس و پذیره نویسی این صندوق در حال انجام بوده و پیش بینی می شود واحدهای صندوق در اواخر آبان ماه پذیره نویسی شود.


رتبه دوم بازدهی در بین صندوق های سرمایه گذاری با دارایی بیش از ۲ هزار میلیاردی


انصاری با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت سپید دماوند با سقف فعلی ۳ هزار میلیارد تومانی در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۲ مهر توانست در رتبه دوم بازدهی بین صندوق های مشابه با دارایی تحت مدیریت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیریت تخصصی سبد صندوق مذکور باعث کسب این بازدهی بود.


وی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم در جهت افزایش سقف صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است و در صورت موافقت اداره صندوق های سرمایه گذاری سازمان بورس، اقدامات لازم برای افزایش دارایی های تحت مدیریت تامین سرمایه دماوند صورت خواهد گرفت.


افزایش تعداد نمادهای تحت مدیریت صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند


این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند در حال حاضر سهام ۴ شرکت پذیرفته شده در بورس و فرابورس را با دارایی تحت مدیریت ۷۰۰ میلیارد تومان بر عهده دارد ،گفت: افزایش تعداد نمادهای تحت بازارگردانی و دارایی تحت مدیریت این صندوق نیز در دستور کار قرار دارد.


تاسیس سایر صندوق های سرمایه گذاری


انصاری اضافه کرد: پس از تاسیس و راه اندازی دو صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند و گنبد مینای دماوند، در خواست اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق های درآمد ثابت نظیر صندوق صدور و ابطالی و صندوق قابل معامله درآمد ثابت نوع دوم به سازمان بورس ارسال خواهد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال تاسیس صندوق های مذکور محقق شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام





انتهای خبر

0
0