همفکران
1400/05/20
09:17
تغییر سهام سهامداران عمده/ غلبه فروش بر فولادی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق بازار گردانی تجارت ۱۰۰ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش بیش از ۲ میلیون از سهام بانک سامان را خریداری کردند اما شخص حقیقی نیز اقدام به فروش یکی میلیون از سهام بانک سامان کرد در ادامه شخص حقیقی ۱۳ میلیون، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲۴ میلیون و شرکت بازآفرین ابهر نیکو ۱۰۰ میلیون از سهام بانک آینده را بفروش رساندند. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی گروه دی نیز ۲۷ میلیون از سهام بانک دی را بفروش رساند.


در گروه دارویی‌ها همچنان شاهد خریدهای کم و زیاد از برکت هستیم، اما روز سه‌شنبه، صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از ۲ میلیون و ستاد اجرای فرمان امام نیز ۲ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند.


شرکت سرمایه‌گذاری البرز اما یک‌میلیون سهام داروسازی فارابی و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان، یک‌میلیون از سهام داروسازی تولید دارو را بفروش رساندند.



در سیمانی‌ها نیز، شرکت توسعه سرمایه وصنعت غدیر ۴ میلیون از سهام سیمان کردستان را بفروش رساند در این هفته شرکت‌های سیمانی، سیمان شمال، سیمان مازندران، سیمان سپاهان فروشنده داشتند.



فولادی ها برخلاف ابتدای هفته با فروش روبرو شدند، شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد ۳۰ میلیون از سهام فولاد خوزستان را بفروش رساند، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا نیز ۱۰ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را بفروش رساند، اما موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و ازکارافتادگی ۴۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، این شرکت در روز معاملاتی گذشته نیز خریدار سهام فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد مبارکه اصفهان بوده است.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که این هفته نزدیک به ۱۱ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را خریداری کرده بود مجددا ۶ میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


همچنین صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر مجددا خریداری اپال شد، این مجموعه تاکنون بیش از ۷ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرده و در روز سه‌شنبه نیز بیش از ۷ میلیون دیگر از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد.


شرکت توسعه و مدیریت صبا ۷ میلیون و موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۱۱ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کردند.



شرکت بیمه کوثر بیش از ۲۷ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هلدینگ غدیر، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۵ میلیون از سهام پاکدیس را بفروش رساندند.


در ادامه، شخص حقیقی، ۲۶ میلیون از سهام صنایع آذرآب، شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات ۱۰ میلیون از سهام توسعه معادن و فلزات، شرکت صادرفر نزدیک ۱۸ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان، شرکت رادیس حدود ۴۰ میلیون از سهام بیمه اتکایی ایرانیان و شخص حقیقی بیش از ۱۲ میلیون از سهام پتروشیمی فارابی را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0