آکادمی هلاکوئی
1399/10/25
10:20
صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل تمام دارایی ریپل خود را لیکویید کرد

مدیر صندوق سرمایه گذاری سازمانی گری اسکیل (Grayscale…

مدیر صندوق سرمایه گذاری سازمانی گری اسکیل (Grayscale Investments)، پروسه انحلال تراست ریپل (XRP) خود را آغاز کرده است. این اقدام پاسخی است به شکایتی که از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) علیه ریپل مطرح شد مبنی بر اینکه رمزارز XRP طبق قوانین ایالات متحده یک توکن اوراق بهادار به حساب می آید.


طبق اطلاعیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، شرکت گری اسکیل پس از طرح شکایت SEC و خارج شدن ریپل از لیست صرافی های بزرگ دارایی های رمزنگاری، تصمیم گرفته است صندوق دارایی های ریپل خود را منحل کند:


“به احتمال زیاد تبدیل XRP به دلار آمریکا برای سرمایه گذاران آمریکایی، از جمله Trust XRP ، کار دشواری خواهد بود، بنابراین این صندوق به سختی می تواند به کار خود ادامه دهد.”


تمام XRP موجود در این صندوق لیکویید شده و گری اسکیل قصد دارد پس از کسر هزینه ها، سود خالص نقدی حاصل را بین سهامداران XRP Trust تقسیم کند. کار “تراست ریپل” گری اسکیل پس از توزیع این وجه نقد خاتمه می یابد.


علی رغم مواضع سختگیرانه SEC در مورد XRP ، نهادهای نظارتی در سایر کشورها هنوز متقاعد نشده اند که این ارز رمزپایه بتواند نوعی اوراق بهادار باشد.


در گزارش ماه ژانویه خزانه داری انگلستان درخصوص قانون گذاری برای ارزهای رمزپایه، XRP در کنار دارایی های دیجیتال دیگر مثل بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) ، به عنوان یک “رمزارز قانون گذاری نشده” طبقه بندی شده است. در این گزارش آمده است ریپل “نه پول الکترونیکی است و نه توکن اوراق بهادار”.


این گزارش XRP را در درجه اول به عنوان یک ” ارز رمزپایه” توصیف می کند که به عنوان یک وسیله معاملاتی مورد استفاده قرار می گیرد”.


روز چهارشنبه، آژانس خدمات مالی ژاپن نیز در مصاحبه ای با The Block اعلام کرد که XRP را در رده ارزهای رمزپایه طبقه بندی می کند، نه اوراق بهادار.


در حال حاضر XRP با قیمت ۰.۳۱ دلار معامله می شود و طی ۳۰ روز گذشته ۴۰٪ افت قیمت را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0