آریاسهم
1400/06/24
11:09
‍ تحلیل بنیادی سیمان شرق (#سشرق): ⏺ معرفی سشرق در سال 1332 تاسیس شد. و بعد از سیمان تهران به عنوان دومین کارخانه سیمان کشور نام گرفت. سال مالی شر...

تحلیل بنیادی سیمان شرق (#سشرق):



⏺ معرفی


سشرق در سال ۱۳۳۲ تاسیس شد. و بعد از سیمان تهران به عنوان دومین کارخانه سیمان کشور نام گرفت.


سال مالی شرکت در شهریور ماه می‌باشد. ظرفیت اسمی سیمان شرق ۲ میلیون تن سیمان خاکستری در سال می‌باشد و در دو خط مجزا فعالیت می‌کند. سشرق محصولات خود را در داخل و خارج از کشور به فروش میرساند وتکمیل و بهبود چرخه تولید و توان رقابتی اقدام به تاسیس شرکت های، فرآورده های سیمان شرق، سیمان سفید شرق، شرکت آهک صنعتی سیمان شرق، حمل و نقل سیمان مشهد و شرکت معادن زغال سنگ شرق نمود.



⏺ موقعیت جغرافیایی


سیمان شرق به عنوان بزرگترین شرکت سیمانی در شرق کشور با شرکت های سیمان بجنورد، سیمان زاوه تربت، سیمان جوین، سیمان قائن، سیمان لار سبزوار سیمان غرب آسیا و سیمان باقران رقبای تجاری می باشند.


ر بین شرکت های فعال در حوضه سیمان، سشرق در سال ۹۹ در رتبه هشتم قرار گرفت و سهم از بازار این شرکت از بازار داخل ۲.۳ درصد و سهم از بازار صادراتی ۲.۵ درصد بود.



⏺ تولید و فروش


با توجه به ظرفیت ۲ میلیون تنی، فروش شرکت بالغ بر ۹۰ درصد ظرفیت برآورد شده که این میزان عمدتا تحت تاثیر عرضه در بورس کالا و شرایط تورمی و انباشت محصول برآورد شده است.



🔗 جزئیات بیشتر



انتهای خبر

0
0