دنیای اقتصاد
1400/03/30
13:00
دیپلماسی پارادوکسی «اون» 💢 رهبر کره‌شمالی به اعضای دولت خود دستور داده تا برای «گفت‌و‌گو و تقابل» با ایالات‌متحده آماده باشند. این اولین واکنش دول...

دیپلماسی پارادوکسی «اون»



💢 رهبر کره‌شمالی به اعضای دولت خود دستور داده تا برای «گفت‌و‌گو و تقابل» با ایالات‌متحده آماده باشند. این اولین واکنش دولت «کیم جونگ اون» به سیاست جدید دولت بایدن در مورد نحوه تعامل با تهدید روزافزون هسته‌ای و موشکی این کشور است. او البته تاکید کرد که کشورش «باید به‌طور ویژه آماده تقابل باشد».



💢 نیویورک تایمز نوشت، رئیس‌جمهور بایدن یک «رویکرد هماهنگ و عملی» را دنبال خواهد کرد «که درهایش به روی دیپلماسی گشوده است و همزمان به روش‌های دیپلماسی با کره‌شمالی روی خواهد آورد».



💢 در هفته جاری، رهبر کره‌شمالی درمورد فقدان مواد غذایی هشدار داد. همین باعث شد برخی تحلیلگران در کره جنوبی بگویند که کمبود غذا در این کشور جدی است و «اون» چاره‌ای ندارد تا به شیوه‌ای بکوشد مذاکرات را از سر بگیرد.



💢 مقام‌های دولت بایدن می‌گویند به دنبال برقراری تماس با کره‌شمالی هستند تا سیاست جدید خود را برای آنها شرح دهند. شرایط اقتصادی کره‌شمالی احتمالا بر توانایی و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور تاثیر می‌گذارد. اقتصاد کره‌شمالی به شدت از پاندمی کرونا و کمبود غذا به‌دلیل خشکسالی و تحریم‌های بین‌المللی آسیب دیده دیگر نفسی برایش نمانده است. رهبر کره‌شمالی پذیرفته که برنامه‌های اقتصادی‌اش با شکست مواجه شده است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/۹۲tyi۸



انتهای خبر

0
0