آکادمی هلاکوئی
1400/06/18
10:40
اوکراین به سوی قانونی کردن رمزارزها حرکت می کند

پارلمان اوکراین امروز رای داد که ارزهای رمزنگاری…

پارلمان اوکراین امروز رای داد که ارزهای رمزنگاری شده در داخل کشور قانونی شوند و صرافی های رمزنگاری شده به طور رسمی در این کشور فعالیت کنند.


ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین تا کنون در منطقه قانونی در اوکراین، هفتمین کشور پرجمعیت اروپا، شناخته شده بودند. با این وجود، شرکت داده های بلاک چین Chainalysis اوکراینی ها را در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) به عنوان پذیرندگان برتر ارزهای رمزنگاری شده در جهان رتبه بندی کرد.


در صورت امضای این لایحه، بانک ها می توانند حساب های شرکت های رمزنگاری را در اختیار بگیرند، در حالی که شهروندان صاحب آن، در صورت سرقت، از حمایت قانونی برخوردار خواهند شد.


وزارت تغییر و تحول دیجیتال، که در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) برای بهبود سواد دیجیتالی و دسترسی آنلاین ایجاد شده است، این قانون را تهیه کرد و مسئول اجرای قانون خواهد بود، که انتظار می رود پس از اصلاح قانون مالیات و امضای رئیس جمهور، این قانون در پاییز امسال اجرا شود.


بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)، تولید ناخالص داخلی اسمی اوکراین متناسب با جمعیت آن نیست و در رتبه ۲۳ از ۴۶ کشور قرار دارد. وزارتخانه می خواهد با جذب مشاغل رمزنگاری شده این آمار را افزایش دهد.


الکساندر برنیاکوف (Oleksander Bornyakov)، معاون وزیر در بیانیه مطبوعاتی مشترک با Decrypt گفت: “به طور خاص، تصویب قوانین تخصصی باعث جذب بیشتر مبادلات خارجی به بازار اوکراین می شود.”این یک انگیزه قوی برای توسعه بیشتر حوزه رمزنگاری در اوکراین خواهد بود.”


این امر به ویژه در اروپای شرقی بسیار مهم است، جایی که پذیرش رمزنگاری بسیار بالا است، به طور دقیق، همیشه قانونی و با مقررات همراه شده است. Chainalysis در گزارش خود به درجه بالایی از فساد و تصرف دارایی در اوکراین و همچنین کاهش اعتماد به بانک ها اشاره کرد. شهروندان برای محافظت از دارایی های خود به ارزهای رمزپایه روی آورده اند و سال گذشته ۸.۲ میلیارد دلار رمزنگاری مبادله کرده اند. صرافی های قانونی شده و مشاغل مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده می توانند این مبلغ را افزایش دهند.


وزارت تغییر و تحول دیجیتال ماه ها است که در زمینه رمزنگاری فعالیت می کند. در ژانویه (دی ۱۳۹۹)، این توافق نامه با بنیاد توسعه استلار برای توسعه یک ارز دیجیتال ملی بانک مرکزی، نسخه مجازی hryvnia، که بانک ملی اوکراین چهار سال پیش شروع به تحقیق کرده است، انجام شد. به عنوان بخشی از این توافقنامه، که وزارتخانه به عنوان راهی برای رقابت بیشتر کشور در بازار اروپای شرقی مطرح کرده است، استلار در توسعه مقررات و زیرساخت ارزهای رمزنگاری شده کمک خواهد کرد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Cecrypt.co



انتهای خبر

0
0