بورس۲۴
1401/04/08
09:22
بوعلی چگونه به مجمع می رود؟

مجمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا روز شنبه ۱۱ تیر ماه برگزار خواهد شد. سود هر سهم سال قبل شرکت ۶۱۶ تومان بوده که از این میزان ۹۰درصد سود تقسیم شده است.

بوعلی چگونه به مجمع می رود؟

بورس۲۴ : مجمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا روز شنبه ۱۱ تیر ماه برگزار خواهد شد.


سود هر سهم سال قبل شرکت ۶۱۶ تومان بوده که از این میزان ۹۰درصد سود تقسیم شده است.


سال ۱۴۰۰ سود هر سهم پتروشیمی بوعلی سینا ۱۰۴۲ تومان بوده ،در مجمع در خصوص تقسیم سود چه تصمیماتی گرفته خواهد شد، آیا ۹۰ درصد سود شرکت تقسیم می‌شود؟


پتروشیمی بوعلی را می توان یکی از موفق ترین سهام گروه خود دانست هم عملکرد مثبت شرکت و هم چشم انداز رو به صعود در کنار افزایش سرمایه جذاب از سود انباشته سبب شده تا همچنان این سهم در کانون توجهات بازار قرار داشته باشد.


1

پتروشیمی بوعلی در سال مالی ۱۴۰۰ توانسته با جهش ۶۹ درصدی یکی از بالاترین نرخ های رشد سود سازی را داشته باشد.


همچنین شرکت در حالی برای سال ۱۴۰۰ فروش ۲۶ هزار میلیاردی داشته که برای سال جاری این پیشبینی را با رشد قابل توجه ۳۸ درصدی به بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان رسانده است.


2

حال شرکت افزایش سرمایه جذاب ۳۵۰ درصدی از تجدید ارزیابی را نیز به تصویب هیئت مدیره رسانده است.


همین افزایش سرمایه یکی از نقات قوت سهم و سبب رقیق شدن قیمت سهام و اقبال بیشتر بازار به بوعلی خواهد شد.


3

اما تحول اصلی در گزارش عملکرد خرداد ماه شرکت بود به طوری که بوعلی در ۲ ماهه ابتدای سال فروش ۶۳۲۴ میلیاردی داشته حال تنها در خرداد ماه به فروش بسیار سنگین ۱۰۶۴۷ میلیاردی رسیده که ۳ ماهه امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل جهش ۱۴۰ درصدی داشته که در بین شرکت های گروه رکورد بی نظیری می باشد.


از سوی دیگر در عملکرد ۳ ماهه شرکت نزدیک ۳۰ درصد از پیشبینی فروش خود را پوشش و بدین ترتیب حداقل رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش وجود داشته و بودجه شرکت تعدیل مثبت خوبی خواهد داد.


شرکت به زودی مجمع داشته و شنیده می شود ۸۰ تا ۹۰ درصد سود تقسیم می شود از سوی دیگر افزایش سرمایه ۳۵۰ درصدی از تجدید ارزیابی در کنار تعدیل مثبت سنگین و جهش سود سال جاری بوعلی را در این قیمت ها با جذابیت خوبی همراه نموده و شرکت در مجمع دریافت سود خواهد داشت و پس از آن استقبال از صورت های مالی ۳ ماهه که خاص و مثبت می باشد و در نهایت افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی ۳ مهمی است که سهامداران را با سود بسیار خوب و کم ریسکی همراه می سازد.

انتهای خبر

0
0