سنا
1401/07/09
09:30
فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۶ مهرماه نسبت به هفته منتهی به ۳۰ شهریور کاهشی شد. شاخص هم‌وزن نیز طی هفته یادشده کاهش ۰.۸۰ درصدی را طی این مدت به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۶ مهر ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۰.۶۴ درصد کاهش، از ۱۴۸ هزار و ۳۹ میلیارد ریال به ۱۱۷ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۱۸ میلیارد و ۶۸۲ میلیون سهم در هفته گذشته به ۱۵ میلیارد و ۲۰۷ میلیون سهم رسید که کاهش ۱۸.۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

وضعیت صعود و نزول بازارها


در هفته یادشده، بیشتر بازارهای بورس تهران نسبت به هفته گذشته وضعیت نزولی داشتند. این در حالی است که بازار بدهی و بازار مشتقه، روند افزایشی داشتند.


بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۳۰.۸۳ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۳۱ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال به ۲۱ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۳۰ شهریور هفته ۶ میلیارد و ۷۸۹ میلیون سهم بود به ۵ هزار و ۳۱۸ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۲۱.۶۶ درصدی را به ثبت رساند.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

روند حرکت بازار دوم سهام در این هفته هماهنگ با بازار اول سهام بود؛ به طوری که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۶ مهر نسبت به هفته گذشته خود با کاهش ۳۸.۹۵ درصدی از ۳۸ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال به ۲۳ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۱۰.۹۲ درصدی از ۷ میلیارد و ۱۶۹ میلیون سهم به ۶ میلیارد و ۳۸۶ میلیون سهم رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد ۸۹ درصدی از ۱۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۶ مهر هفته رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۲.۹۲ میلیون برگه به ۲۷.۴۸ میلیون برگه رسید که رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه ۲۳۹ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۶ مهر به ۵۲۸ میلیارد ریال رسید و رشد ۱۲۱.۵۱ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش ۳.۸۹ درصد، از ۴.۲۴ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۴.۴۱ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۶ مهر ماه رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۶ مهرماه در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۶۵ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در هفته قبل به ۴۸ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افت ۲۵.۸۰ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۲۶.۲۷ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۴۷۲ میلیون یونیت رسید.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

شاخص هم‌وزن ۰.۸۰ درصد کاهش یافت


بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۶ مهر نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحد کاهش یافت که افت ۸ هزار و ۶۷۷ واحدی را نشان می دهد.


همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۶ مهر هفته نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۰.۸۰ درصد کاهش از ۳۹۵ هزار و ۶۷۸ واحد به ۳۹۲ هزار و ۴۹۸ واحد رسید و ۳ هزار و ۱۸۰ واحد کاهش یافت.


فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران
انتهای خبر

0
0