فرارسانه
1402/01/30
16:21
📅بررسی بازارهای فرابورس در آخرین روز کاری هفته( 30 فروردین‌ماه 1401) 💢 5 هزار میلیارد تومان سهم خرید و فروش شد 📍بازارهای سهام فرابورس طی معاملات ...

📅بررسی بازارهای فرابورس در آخرین روز کاری هفته( ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱)



💢 ۵ هزار میلیارد تومان سهم خرید و فروش شد



📍بازارهای سهام فرابورس طی معاملات روز جاری شاهد داد و ستد بیش از ۱۴.۶ میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند.



☸️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، چهار‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه، در بازارهای فرابورس بیش از ۱۴.۶ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۵۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ۵۸۶ هزار نوبت داد و ستد شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز نزدیک به ۱۰ میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد.


همچنین بیش از ۴ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۱۲میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۴۶۰میلیون اوراق به ارزش بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای زاگرس، آریا، خاور، مارون، صبا، هرمز و ارفع با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل باعث شدند این متغیر با عقب نشینی ۱۰۰ پله ای در سطح ۲۹ هزار و ۲۰۷ قرار بگیرد.


در پایان بازار امروز شاخص قیمت ۲۵واحد افت کرد، در مقابل شاخص کل هم وزن ۸۷۶ واحد رشد را به ثبت رساند.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بجهرم، حآسا، گدنا، قشیر، وگستر، دتولید و درازی بود. در مقابل نمادهای حپارسا، چخزر، ثتران، شجم، وآوا، زاگرس و سدبیر بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، کرمان، خاور، سمگا، وسپهر، فرابورس و کوثر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0