تحلیل برای سود
1400/07/14
22:57
📝گزارش بازار چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ 🔴 در معاملات امروز، بازار آخرین روزکاری خود در هفته جاری مثبت و همراه با افزایش تقاضا در کلیت بازار بورس تهرا...

📝گزارش بازار چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰



🔴 در معاملات امروز، بازار آخرین روزکاری خود در هفته جاری مثبت و همراه با افزایش تقاضا در کلیت بازار بورس تهران شروع کرد، همانند روزهای اخیر امروز نیز پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها لیدر بازار بودندو در گروه سیمان نیز اکثر نمادها افزایش قیمت را شاهد بودند. پس گذشت یک ساعت خودرویی‌ها رو به بالا در حال معامله بودند و به طور کلی اگر چه حجم‌های قابل قبولی به چشم نمیخورد اما معاملات همچنان در مدار مثبت در جریان بود و شاخص کل بورس تا افزایش ارتفاع به میزان ۴ هزار و ۹۰۰ واحد نیز پیشروی کرد. در ادامه پالایشی‌ها با دستورالعمل جدید وزارت نفت و افزایش تخفیف نرخ خوراک دریافتی مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند تا بدین ترتیب هم بیشترین تاثیر را بر مثبت بودن شاخص گذاشته و هم بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرده باشند. سرانجام شاخص با تحت تاثیر منفی نماد فولاد اندکی عقب نشینی کرد و با ۳ هزار و ۶۴۷ واحد رشد در جایگاه ۱ میلیون و ۴۸۸ هزار واحد به کار خود خاتمه داد و شاخص هموزن نیز با ۱ هزار و ۷۹۱ واحد رشد به رقم ۴۲۷ هزار واحد رسید.



🔴 نمادهای «شپنا» «فارس» «شپدیس» «کگل» «مبین» بیشترین نقش را در رشد شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «فخوز» «شستا» «وغدیر» از تاثیرگذاران منفی بر شاخص بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۴۰ واحد افت همراه بود و در سطح ۲۱ هزار و ۳۳۱ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» «زاگرس» «شراز» «شاوان» «وملل» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بازار بودند و در مقابل نمادهای «بپاس» «هرمز» «مادیرا» «فجهان» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «فسبزوار» «کیمیاتک» «شپنا» «برکت» «شتران» «کالا» «شبندر» پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فجهان» «توسن» «فرابورس» «مدیریت» «دی» «وهامون» «سپیدار» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۲۴,۰۴۰ میلیارد تومان بود که ۶,۴۶۴ میلیارد تومان آن (معادل ۲۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۴.۶ درصدی را شاهد بوده است و ۱۶،۳۷۳ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۰ میلیارد و ۵۸۳ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز برابر با ۱ میلیون و ۲۸۴ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۵۲ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۲۲ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۳ درصد و حقوقی‌ها ۱۷ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۶ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی به دلیل روان شدن عرضه اولیه ۹.۲ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۷ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۵ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۲ نماد به ۴۹ نماد با ارزش ۲۰۶ میلیارد تومان(کاهش ۱۲ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۵ نماد با ارزش ۴۸۸ میلیارد تومان (تقریبا برابر) رسید.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پالایشی» «پتروشیمی» « فلزی » «خودرویی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شبندر» «کالا» «شتران» «فرابورس» «برکت» «شبندر» «فسبزوار» «فجهان» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «خودرو» «خساپا» «خبهمن» «شپنا» « بترانس » «خگستر» «شتران» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «پالایشی» «ماشین آلات و دستگاه‌های برقی» «کانی‌های غیرفلزی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» «بانکی» «پتروشیمی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شپنا» «بترانس» «خراسان» «شبریز» «شفن» «کسرا» «فخوز» «ثتران» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فجهان» «وپست» «فسبزوار» «پارسان» «برکت» «فملی» «فولاد» «شغدیر» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «فروس» «پردیس» «بترانس» «وپست» «ثمسکن» «تبرک» «غزر» «حریل» «ولملت» «بفجر» «مبین» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «وگردش» «ولتجار» «ویسا» «وتعاون» «غشوکو» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.

انتهای خبر

0
0