بورس پرس
1400/05/20
00:00
برنامه افزایش سرمایه ۴۳۴ ، ۴۲۱ و ۲۰۰ درصدی بانک و دو شرکت بورسی

بانک و دو شرکت بورسی از برنامه افزایش سرمایه ۴۳۴ ، ۴۲۱ و ۲۰۰ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بانک پاسارگاد، کیمیدارو و فجر انرژی خلیج فارس به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۴۳۴ ، ۴۲۱ و ۲۰۰ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر دادند.


براین اساس، "وپاسار" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۶.۵ به ۳۵ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این بانک بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف افزایش سقف تسهیلات، بهبود نسبت کفایت سرمایه و سایر نسبت های مرتبط و افزایش فعالیت های بانکی شود.


همچنین "دکیمی" درصدد است سرمایه فعلی را از ۵۷.۶ به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اصلاح ساختار سرمایه و به دنبال جلوگیری از خروج نقدینگی ، بهبود نسبت مالکانه و سایر نسبت های بدهی اعمال خواهد شد.


دراین میان، "بفجر" هم در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۶۵۰ میلیارد تومان به ۱.۹۵ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف بهبود و اصلاح ساختار مالی و اهرم کل شرکت، کاهش هزینه مالی و افزایش سودآوری، بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0