اخبار اکس نوین
1400/08/29
00:00
معاون خزانه‌داری آمریکا: ارزهای دیجیتال بر تحریم‌های آمریکا اثر ندارند

اکس نوین: والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی همانند روبل دیجیتال تهدیدی برای تحریم‌های آمریکا به شمار نمی‌روند. وی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی در روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که با وجود افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، دلار آمریکا ارز غالب جهان باقی خواهد ماند. به گفته آدیمو، دارایی‌های دیجیتال از طریق راه‌های متعدد، فرصت‌های زیادی را برای اقتصاد آمریکا فراهم می‌کنند اما با چالش‌های بسیاری همانند پول‌شویی همراه هستند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که راه‌هایی برای مقابله با این چالش‌ها وجود دارد تا بتوان از این صنعت رو به رشد و پتانسیل‌های آن بهره‌مند شد. وی در این رابطه اظهار داشت: ما معتقدیم…

اکس نوین : والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی همانند روبل دیجیتال تهدیدی برای تحریم‌های آمریکا به شمار نمی‌روند.


وی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی در روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که با وجود افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، دلار آمریکا ارز غالب جهان باقی خواهد ماند.


به گفته آدیمو، دارایی‌های دیجیتال از طریق راه‌های متعدد، فرصت‌های زیادی را برای اقتصاد آمریکا فراهم می‌کنند اما با چالش‌های بسیاری همانند پول‌شویی همراه هستند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که راه‌هایی برای مقابله با این چالش‌ها وجود دارد تا بتوان از این صنعت رو به رشد و پتانسیل‌های آن بهره‌مند شد.


وی در این رابطه اظهار داشت:


ما معتقدیم که در نهایت با همکاری با کشورهای سرتاسر جهان می‌توانیم با خواستن از سازندگان دارایی‌های دیجیتال برای پیروی دقیق‌تر از قوانین مرتبط با مبارزه با پول‌شویی این خطر را برطرف کنیم.


آدیمو همچنین اذعان داشت که ارزهای دیجیتال ملی که توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان ایجاد می‌شوند خللی در تحریم‌های آمریکا ایجاد نخواهند کرد و با آن منافاتی نخواهند داشت.


وی افزود:


ما معتقدیم که حتی اگر روبل دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتال وارد عمل شوند، باز هم زمینه‌ای برای تاثیر تحریم‌های ما بر اقتصاد آنها وجود خواهد داشت چراکه اقتصاد جهانی هنوز به هم مرتبط است.


به گفته آدیمو، شرکت‌های روس زیادی در سراسر جهان تجارت انجام می‌دهند و بیشتر آنها با دلار آمریکا و موسسات مالی آمریکایی صورت می‌گیرد چراکه اقتصاد آمریکا همچنان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است.


آدیمو افزود:


تا زمانی که چنین است و سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز را انجام دهیم، همچنان توانایی استفاده از تحریم‌های خود را خواهیم داشت تا مطمئن شویم که از چیزی که برای جلوگیری از آن تحریم را اعمال کرده‌ایم جلوگیری می‌کنیم.


اظهارات آدیمو مدت کوتاهی پس از آن بیان شد که اولگ دریپاسکای روس از دولت این کشور خواست تا بیت کوین را به عنوان ابزاری برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا و تضعیف دلار آمریکا به کار گیرد. وی ماه گذشته در این رابطه گفت:


آمریکا مدت‌ها پیش متوجه شده بود که پرداخته‌ای دیجیتال کنترل نشده نه‌تنها می‌تواند اثربخشی کلی مکانیسم تحریم‌های اقتصادی را از بین ببرد، بلکه سلطه دلار را به طور کلی پایین بیاورد.


معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماه اکتبر نیز از برنامه‌های این کشور جهت کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر بین‌المللی روسیه خبر داد و آن را بخشی از برنامه‌های روسیه برای جلوگیری از چالش‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا خواند.


آمریکا در سال‌های اخیر تحریم‌های متعددی را علیه روسیه به دلایل مختلفی از جمله مسمومیت مشکوک سیاستمداران مخالف، دخالت در انتخابات و حملات سایبری اعمال کرده است.


در حالی که معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است ارزهای دیجیتال خللی در تحریم‌های آمریکا ایجاد نمی‌کنند و دلار ارز غالب جهانی باقی خواهد ماند، هیلاری کلینتون، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در انجمن اقتصاد بلومبرگ خاطرنشان کرد که این کلاس دارایی می‌تواند موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را تضعیف و ثبات کشورها را بر هم زند. به عقیده وی، دارایی‌های نوظهور تهدیدی مستقیم برای بازار جهانی ارز محسوب می‌شوند.


منبع cointelegraph و u.today


انتهای خبر

0
0