بورسینه
1399/11/29
18:00
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (#پالایش) با ارزش ۹۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن ...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (#پالایش) با ارزش ۹۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق #امین_یکم فردا بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (#دارا_یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها حدود ۵۱میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت #کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۲۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توسعه اندوخته آینده (#اطلس) را به ارزش چهار میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۷۶درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران #سحرخیز رشد یک درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق #دارا_یکم» با زیان ۲.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۸درصد) در رابطه با صندوق #پالایش در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۲۳۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد #طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۱.۱درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (#گوهر) ثبت شد.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۸۱۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۶۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۸۰میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0