رمزارز نیوز
1401/05/12
21:00
کدام ارزهای دیجیتال از رقبا پیشی گرفتند؟

علی‌رغم آشفتگی بازار کریپتو، بر اساس گزارشی جدید، تعداد مشارکت‌کنندگان فعال در پروژه‌های برتر بیت کوین، اتریوم… مطالعه مطلب ...

علی‌رغم آشفتگی بازار کریپتو، بر اساس گزارشی جدید، تعداد مشارکت‌کنندگان فعال در پروژه‌های برتر بیت کوین، اتریوم و سولانا از ژانویه ۲۰۱۸ به‌طور متوسط ۷۱٫۶ درصد در سال افزایش یافته است.


به گزارش شرکت سرمایه‌گذاری فناوری Telstra Ventures، سولانا با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۷۳ درصد، بیشترین افزایش سالانه را در تعداد مشارکت‌کنندگان فعال ماهانه، از اول ژانویه ۲۰۱۸ داشته است. منظور از مشارکت‌کنندگان، برنامه‌نویسانی هستند کدگذاری‌های مخزن GitHub را به‌روزرسانی می‌کنند. اتریوم با رشد ترکیبی سالانه ۲۴٫۹ درصدی مشارکت‌کنندگان ماهانه از سال ۲۰۱۸ در رتبه دوم و بیت کوین با ۱۷٫۱ درصد در رتبه سوم قرار گرفت.


در این میان، اتریوم دارای بزرگ‌ترین و قوی‌ترین جامعه برنامه‌نویسان بین این سه بلاکچین است. این شبکه در ماه آوریل نزدیک به ۲۵۰۰ مشارکت‌کننده فعال ماهانه داشته که در ماه جولای هم‌زمان با کاهش قیمت کریپتو به حدود ۲۰۰۰ مشارکت‌کننده کاهش یافت.


تعداد مشارکت‌کنندگان فعال ماهانه اتریوم در ماه جولای بیش از چهار برابر بیت کوین و تقریبا هفت برابر بیشتر سولانا بوده است. این امر می‌تواند به دلیل ادغام آتی اتریوم باشد.


حدود ۴۰ درصد از ده پروژه با سریع‌ترین رشد در بیت‌کوین، اتریوم و سولانا، هیچ‌گونه پشتوانه سرمایه‌گذاری خطرپذیری نداشته‌اند، به این معنی که میزان زیادی فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. تامین مالی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کریپتو در طول سال ۲۰۲۲ تمرکز خود را از دیفای به برنامه‌های کاربردی Web۳ تغییر داده است. سرمایه‌گذاری‌های وب ۳، ۴۲ درصد از ۱۴٫۶۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پروژه‌های رمزارزی را در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده‌اند.


انتهای خبر

0
0