همفکران
1401/03/31
16:30
وقایع نگاری همفکران; بیشترین بازدهی در خرداد ماه از آن کدام صنایع بود؟

در دوره یکماهه خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ صنعت معادل هفتاد و شش درصد از کل صنایع با افت ارزش بازار مواجه شدند و تنها ...

پربازده ترین و کم بازده ترین صنایع و شرکتها در خرداد ماه کدامند؟


در دوره یکماهه خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ صنعت معادل هفتاد و شش درصد از کل صنایع با افت ارزش بازار مواجه شدند و تنها ۱۱ صنعت معادل ۲۴ درصد از کل صنایع به بازدهی مثبت رسیدند.


بیشترین بازدهی منفی در صنایع پیمانکاری صنعتی، محصولات چرمی، استخراج سایر معادن، وسایل ارتباطی و محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری رخ داد و عمده ترین بازدهی مثبت متعلق به صنایع عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، قند و شکر، چاپ، اطلاعات و ارتباطات و سیمان، آهک و گچ بود.



از مجموع ۶۸۹ شرکتی که در این ماه در بازار سرمایه معامله شدند، ۷۰ درصد آنها متحمل افت قیمت شدند و تقریبا ۳۰ درصد از سهم ها بازدهی مثبت داشتند.


بیشترین افت قیمت در سهام ثرود، افرا، وآوا، دیران، ساینا، نوین، فسازان و زاگرس اتفاق افتاد. این نمادها در خرداد بازدهی منفی ۳۰ تا ۳۸ درصد را ثبت کردند.


اما بیشترین رشد قیمت در سهام قاروم، فجوش، تفارس، ثغرب، فلات و فمراد به ثبت رسید. نماد قاروم که از اواخر تیر ۱۳۹۹ با قیمت حدود ۲۷۴ تومان متوقف شده بود، یکم خرداد ماه امسال با قیمتی در حدود ۲۰ هزار تومان بازگشایی شد و با کسب بازدهی ۶ هزار و ۷۵۵ درصدی لقب پربازده ترین سهم بازار را در خرداد ماه به خود اختصاص داد.




فجوش دومین پربازده ترین سهم خرداد ماه بود. این نماد ششم اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شد و پس از افزایش سرمایه با بازدهی حدود ۱۴۳ درصد به تالار شیشه ای برگشت.


سومین سهم پربازده یک ماه اخیر تفارس با حدود ۶۴ درصد رشد بود. این نماد اخیرا به تابلو زرد بازار فرابورس منتقل شد.




انتهای خبر

0
0