صکوک
1400/10/14
14:31
عرضه صکوک اجاره ۴۰ هزار میلیارد ریالی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ لغایت یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ در نمادهای تابان۰۵، تابان۰۶ و تابان۰۷ عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت…

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ لغایت یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ در نمادهای تابان۰۵، تابان۰۶ و تابان۰۷ عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر سوم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.


این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد می‌باشد که این اجاره‌بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.


ضمانت پرداخت اصل و اجاره‌بهای این اوراق با در نظر گرفتن رتبه اعتباری بلند مدت و کوتاه مدت بانی که توسط موسسه رتبه بندی پارس کیان به ترتیب A و A۱ تعیین گردیده از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون صورت می‌پذیرد.


بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت‌‌های تامین سرمایه نوین به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال، کاردان و لوتوس پارسیان هریک به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و عامل فروش آن شرکت کارگزاری خبرگان سهام می‌باشد.


شایان ذکر است، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا پیش از این دو مرتبه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده‌است که اوراق آن در نمادهای تابان۰۱ الی تابان۰۴ در حال معامله می‌باشند.


انتهای خبر

0
0