مبین تحلیل
1400/03/08
13:38
#شتوکا 🔸شتوکا در هفته گذشته در معاملات خود با افت قیمت 50 درصدی مواجه شد و تنها در 4 روز معاملاتی، 20 درصد بازدهی مثبت داد. 🔸مفروضات برای تحلیل ا...

#شتوکا



🔸شتوکا در هفته گذشته در معاملات خود با افت قیمت ۵۰ درصدی مواجه شد و تنها در ۴ روز معاملاتی، ۲۰ درصد بازدهی مثبت داد.



🔸مفروضات برای تحلیل این شرکت، تغییری نکرده است.قیمت نفت به عنوان یک شاخص اثر گذار بر بهای تمام شده صنعت رنگ می باشد.نفت برنت در سال ۹۹، با میانگین ۵۳-۵۴ دلار معامله می شد و در صورت عدم رشد قیمت نفت به حوالی بالای ۷۵ دلار( طبق پیش بینی های اخیر) و رفض ثبات نفت در محدوده قیمت ۶۵-۶۶ دلار باز هم باید رشد قابل توجهی را در بهای تمام شده این صنعت در نظر گرفت.



🔸شرکت قصد دارد تا سهم بازار خود را تا ۴ سال آتی به بیش از ۵۰ درصد بازار برساند.با فرض حساب درصد رشد مورد نظر،در نظر گرفتن قیمت نفت ۶۶ دلاری و دلار ۲۳ هزار تومانی و در نظر گرفتن آخرین نرخ معاملاتی در اردیبهشت ماه که تقریبا از آذرماه سال گذشته بدون تغییر مانده است، نمی توان محدوده سود شرکت را بیش از ۳۲۰-۳۴۰ تومان متصور بود که با این اوصاف، P/E کماکان در محدوده ۱۰ می باشد و نمی توان ارزندگی را برای آن قائل شد.



🔸دلایل بازدهی مثبت و قابل توجه سهم در چند روز معاملاتی را می توان به هیجان بازار ناشی از افت قابل توجه سهم مرتبط دانست.دلیل دیگر می تواند عدم شفافیت اطلاعاتی کامل( مثلا برنامه از پیش تعیین شده در رشد نرخ ها با توجه به اینکه نرخ ها در ۶ ماه گذشته تقریبا ثابت مانده اند ) باشد و دلیل سوم می تواند دستکاری بازار به دلیل سرمایه کوچک شرکت است که دستکاری های معاملاتی در آن به راحتی امکانپذیر است.




➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0