همفکران
1401/03/10
11:05
#مجمع #فباهنر 📌گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فباهنر ✅کارخانه سکه زنی از سال ۹۷ متوقف شده است و پنج هزارتن را در ظرفیت اسمی از ...

#مجمع


#فباهنر



📌گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فباهنر




✅کارخانه سکه زنی از سال ۹۷ متوقف شده است و پنج هزارتن را در ظرفیت اسمی از دست دادیم اما در سایر بخش ها این کسری را جبران کردیم.



✅میزان کالای ساخته شده پشت خطوط را بالابردیم تا وقتی با قطعی برق مواجه شدیم بتوانیم کالاهایی که بیشترین مصرف انرژی را دارند در زمان های اوج مصرف این کالاها با مسری تولید مواجه نشود. بیشترین مصرف لنرژی در بخش ذوب و ریخته گری است.اخرین اخطار را هم روز گذشته دریافت کردیم .



✅در خصوص اختلاف نرخ داخلی و صادراتی هم گفته شد، این قابل مقایسه و تفکیک نیست و باید محصول خاص مقایسه شود. اگر ۲۰ درصد تولید حدود ۵۰۰۰ تن در سال قبل صادراتی بوده ولی سود ناشی از صادرات بیش از ۲۵ درصد باشد که به دلیل نرخ ارز بوده است. قسمتی از آن هم معافیت مالیاتی است.



✅مالیات سال قبل شرکت نزدیک به ۸و نیم درصد شد.صادرات نه تنها موحب سود شرکت شده، بلکه ۸۰ درصد محصولات کارخانه لوله مسی به ترکیه صادر می شود. در مجموع نقدینگی از محل صادرات برای شرکت محقق می شود که با فروش به موقع ارز صادراتی اقدام به حجم عظیم کاتد داشتیم.



✅می توان گفت حدود ۷ الی ۸ درصد سود کسب شده ناشی از خرید به موقع مواد اولیه بوده است.



✅در خصوص عدد حدودی تولید برآوردی سال جدید ، ۴۱هزار تن پیش بینی تولید شرکت است که ممکن است تغییر کند و قطعی برق می تواند این عدد را تغییر دهد چون برقی قطع در زمان اوج تولید و اوج تقاضا است.



✅سود شرکت از طریق سجام پرداخت می شود.



✅در خصوص کارخانه سکه زنی بستگی وضعیت پولی کشور دارد. پیشنهاد شده سکه بر پایه فلزی، آهنی و پوشش کاپر نیکل در دستور کار قرار گرفته اما برنامه بانک مرکزی هنوز مشخص نیست که بستگی به تصمیم مقامات بالا دارد. به دلیل گران بودن سکه نسبت به بهای درج شده روی آن، ما می توانیم سکه ای را تولید کنیم که قیمت هر کیلو سکه ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان شود. طبیعتا اگر به هر دلیلی این روند طولانی شد و به فرض سکه اگر حذف شود، شرکت در حال بررسی محصول جایگزین از این کارخانه هستند.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0