اقتصاد آنلاین
1400/07/17
13:16
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / فلزات اساسی با خروج پول ۱۷۰میلیارد تومانی همراه شدند

افراد حقیقی در بورس امروز ۹۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فجهان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید


اقتصاد آنلاینهانا پاکمند ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۷۵درصد یعنی چهار هزار و ۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد. در مقابل ورود پول حقیقی‌ها در صنایع مختلف چشمگیر نبود.


سه نماد «آریان»، «فملی» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ورازی»، «شپاس» و «وخاور» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری مجمتع جهان فولاد سیرجان معادل ۱۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه رازی با برتری ۱۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۶۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

12


انتهای خبر

0
0