بورس۲۴
1401/10/12
13:23
ورود دوباره پول خرد به بازار؛ بیش از نیم همت

طی روز جاری خریداران بسیار پرقدرت ظاهر شدند. بیش از ۸۵ درصد از نمادها نسبت به دیروز رشد قیمت را تجربه کردند. اردرهای حمایتی صندوق تثبیت در مرحله پیش گشایش امروز که در محدوده صفر قیمتی بر روی عمده نمادهای بزرگ بازار ثبت شده بود، در افزایش انگیزه خریداران تاثیر بسزایی داشت. این صندوق در روزهای اخیر و بخصوص در دقایق پایانی دیروز هم از بسیاری از سهم ها حمایت کرده بود.

ورود دوباره پول خرد به بازار؛ بیش از نیم همت

بورس۲۴ : طی روز جاری خریداران بسیار پرقدرت ظاهر شدند. بیش از ۸۵ درصد از نمادها نسبت به دیروز رشد قیمت را تجربه کردند. اردرهای حمایتی صندوق تثبیت در مرحله پیش گشایش امروز که در محدوده صفر قیمتی بر روی عمده نمادهای بزرگ بازار ثبت شده بود، در افزایش انگیزه خریداران تاثیر بسزایی داشت. این صندوق در روزهای اخیر و بخصوص در دقایق پایانی دیروز هم از بسیاری از سهم ها حمایت کرده بود.


معاملات امروز بورس اوراق بهادار با ۱۸۳ صف خرید به ارزش بیش از ۱,۱ همت خاتمه یافت. در حالی که فقط ۸ نماد متحمل صف فروش بودند.


ارزش معاملات خرد با افت ۹ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۶,۷۴۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و بانک ها و موسسات انجام شد. از بین نمادها خگستر، خودرو، خاور، ولبهمن، وساپا، شتران، شپنا، ذوب، شستا و ورنا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


تراز پول خرد بازار پس از دو روز مثبت شد و حقیقی ها حدود ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند. در مقابل حدود ۱۶۰ میلیارد تومان پول خرد از صندوق های با درآمد ثابت بازار خارج شد.


گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و حمل و نقل و نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، حکشتی، وبملت، ومعادن، بوعلی، نوری، آریا، قچار، درازی و خبهمن در صدر بیشترین ورود پول خرد قرار گرفتند.


بیشترین خروج پول خرد از گروه های شرکت های چند رشته ای صنعتی، فعالیت های کمکی مالی و سیمان و نمادهای شستا، خاور، ونوین، زفکا، تفارس، خوساز، تاصیکو، سامان، شسپا، شگویا و قپیرا اتفاق افتاد که با بیشترین حمایت از سوی سهامداران عمده همراه شد.


امروز شاخص کل حدود ۲۹ هزار واحد صعود کرد و مجددا در آستانه ۱,۶ میلیونی شدن قرار گرفت. فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، شپنا و نوری بیشترین نقش را در صعود اخص کل ایفا کردند. شاخص هموزن نیز با افزایش بیش از ۸,۷۰۰ واحدی خود را تا ارتفاع ۴۷۳ هزار واحد بالا کشاند. شاخص هموزن نیز حدود ۳۲۲ واحد صعود کرد.

انتهای خبر

0
0