همفکران
1400/06/06
09:23
تغییر سهام سهامداران عمده/ بی‌تحرکی بانکی‌ها در هفته گذشته

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در هفته ای که گذشت شاهد حمایت یا تحرک خاصی در گروه بانکی ها نبودیم، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در هفته گذشته بیشتر فروشنده بود، این شرکت روز چهارشنبه ۵ میلیون از سهام بانک ملت را بفروش رساند، اما صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت که روز سه‌شنبه بیش از ۸۵ میلیون سهام بانک تجارت را بفروش رسانده بود روز چهارشنبه یک‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، همچنین صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران بیش از یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران را خریداری کرد.


در دارویی‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۴ میلیون سهام گروه داروی برکت را خریداری کرد، بیش از چند ماه است که ستاد اجرایی فرمان امام همواره خریدار سهام گروه دارویی برکت است، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا و شرکت کار و اندیش دوران معاصر به ترتیب ۲ و یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند. شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز یک‌میلیون از سهام داروسازی اکسیر و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان ۲ میلیون از سهام داروسازی تولید دارو را بفروش رساندند.


صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی فارمد پارس و صندوق سرمایه‌گذاری توازن کوروش ۲ میلیون از سهام داروسازی کوثر را بفروش رساندند.


صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن که طی هفته گذشته ۱۶ میلیون از سهام سپید ماکیان را بفروش رسانده بود مجددا یک‌میلیون دیگر از سهام این شرکت را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشتگی ، وظیفه، ازکارافتادگی همچنان خریدار است، این مجموعه که طی هفته گذشته ۱۸۶ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۱۷‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد همچنین این مجموعه در اقدامی دیگر ۶۲ میلیون سهام فولاد کاوه جنوب کیش را نیز خریداری کرد اما شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۵۰ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را بفروش رساند.


شرکت صبا میهن ۲۴۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رساند اما در مقابل موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی بیش از ۲۶۰ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا ۴۶۴ میلیون از سهام سایپا را خریداری کرد و صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از یک‌میلیون از سهام ایران‌خودرو دیزل را بفروش رساند.


شرکت بیمه کوثر در اقدامی نزدیک به ۴ میلیون از سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر و ۲ میلیون از سهام بین‌المللی توسعه ساختمان را خریداری کرد. شرکت صادرفر نزدیک به ۸ میلیون از پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد.


شرکت سرمایه‌گذاری اعتضادغدیر ۵ میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان را بفروش رساند، در شرکت کیسون نیز شخص حقیقی بیش از ۴ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند اما شخص حقیقی نزدیک به ۱۰ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.




انتهای خبر

0
0