سنا
1401/12/16
15:24
بازار سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

در جریان معاملات آخرین روز معالاتی هفته، شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۳۸۶ واحد (۱.۳۷ درصد) افزایش به رقم ۵۴۵ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳۱ هزار و ۹۴۲ واحدی (۱.۷۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۱۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز دوشنبه نهم اسفند ماه، بیش از ۱۹ میلیارد و ۴۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۲ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودور در جریان معاملات امروز با ۱۰۶ هزار و ۲۸۸ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۷۷ معامله به ارزش ۷ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۸ هزار و ۶۱۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۲۶ هزار و ۲۸۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال و گروه فرآورده نفتی با ۲۹ هزار و ۶۳۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، لولاد مبارکه اصفهان با ۷ هزار و ۲۰۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۹۱ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۷۸۰ واحد، شرکت پالایش تفت اصفهان با یک هزار و ۳۹۵ واحد و شرکت پالایش تفت بندرعباس با ۹۵۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، ایران خودرو با ۲۷۹ واحد، شرکت گوه مپنا با ۱۹۵ واحد، شرکت زامیاد با ۱۳۶ واحد، شرکت گروه بهمن با ۸۸ واحد و گروه داوری سبحان با ۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲۵ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۴۶ واحد رسید. همچنین بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، سنگ آهن گهر زمین با ۶۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۲ واحد، فولاد هرمزگان جنوب با ۳۱ واحد، شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۹ واحد و شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۲۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


بیمه پاسارگاد با ۱۰ واحد، شرکت ریل پرداز نوآفرین با ۲ واحد، شرکت پتروشیمی کارون با ۱.۴ واحد، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با ۱.۱۴ واحد و شرکت کشتیرانی دریای خزر با یک واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0