بااقتصاد
1401/02/28
14:44
بررسی صورت مالی سال ۱۴۰۰ «فایرا»/ افزایش ۱۰۴ درصدی سود خالص شرکت در این سال مالی

شرکت آلومینیوم ایران در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ برای هر سهم ۳۳۰.۹ تومان سود که ۱۰۴ درصد بیشتر از سال قبل بوده، شناسایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت آلومینیوم ایران با نماد معاملاتی فایرا در ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۴۶۹.۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی با بهای تمام شده ۶۹۵۹.۸ میلیارد تومانی که هر کدام به ترتیب ۵۱ و ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند، کسب کرده است. از مجموع فروش شرکت ۷۳۰۱.۳ میلیارد تومان مربوط به فروش داخلی و ۳۱۶۷.۹ میلیارد تومان مربوط به فروش صادراتی بوده است.


مقدار فروش محصولات در بازار داخلی تقریبا برابر با سال گذشته و مقدار فروش صادراتی با کاهش ۱۸ درصدی ۵۲.۴ هزار تن گزارش شده است. میانگین نرخ فروش داخلی محصولات ۷۶ درصد و میانگین نرخ صادراتی شمش خالص ۳۳ درصد در سال مالی مورد بررسی افزایش داشته است.


سود ناخالص با رشد ۳۵ درصدی به ۳۵۰۹.۴ میلیارد تومان و سود عملیاتی با رشد ۸۷ درصدی به ۳۰۸۰.۵ میلیارد تومان رسیده است. حاشیه سود ناخالص از ۳۸ درصد در سال ۹۹ به ۳۴ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.


فایرا در این سال مالی توانسته ۳۱۸۶.۳ میلیارد تومان سود خالص معادل ۳۳۰.۹ تومان به ازای هر سهم که ۱۰۴ درصد بیشتر از سود سال گذشته شرکت است شناسایی کند.



انتهای خبر

0
0