ایبنا
1400/06/15
15:22
رشد ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۱۲ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۱ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۷ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۹۱ واحدی، عدد ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۴واحدی به رقم ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۸۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۰۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، شبندر، شپنا، برکت، کنور و شسپا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر و شستا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا(نفت سپاهان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کپارس، کنور، قشکر و دلقما بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان) با ۴.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بموتو، شکربن، دیران و سنیر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0