اقتصاد آنلاین
1400/03/24
13:00
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی(۲۴خرداد) / ورود پول ۵۵میلیاردی حقیقی ها به فرآورده های نفتی با حضور پررنگ شپنا

افراد حقیقی در بورس امروز ۱۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام میدکو بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۱۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۷۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فرآورده‌های نفتی» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «میدکو»، «فملی» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «سمگا» و «خودرو» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه حدود ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی24.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع24.03.1400
انتهای خبر

0
0