رمزارز نیوز
1401/04/31
13:00
عرضه NFT های قرآنی و اسلامی!

جهان در بحبوحه یک انقلاب دیجیتالی است و طرز تفکر ما در مورد ارزش‌ها در حال تغییر می‌باشد. استفاده از توکن‌های… مطالعه مطلب ...

جهان در بحبوحه یک انقلاب دیجیتالی است و طرز تفکر ما در مورد ارزش‌ها در حال تغییر می‌باشد. استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای بازنمایی و انتقال ارزش‌ها و اصول دینی یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های این دیدگاه است.


طبق گزارش‌ها، Deepali Shukla، بنیانگذار و مدیرعامل MetaDee، یک بازار جدید NFT را راه‌اندازی کرده که در آن، NFTهای قرآنی دست‌نویس و منحصربه‌فرد که قدمت آن به ابتدای اسلام بازمی‌گردد، عرضه شده است. نسخه‌های خطی منحصربه‌فرد قرآنی که گمان می‌رود بین سال‌های ۶۳۲ تا ۱۱۰۰ پس از میلاد تالیف شده باشد، اکنون در عربستان سعودی نگهداری می‌شود و کپی‌های آن پس از بررسی کامل توسط آزمایشگاه تحقیقاتی باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد (RLAHA) تایید شده‌اند.


به گفته Shukla، در حوزه NFT، یک نشانه هنری دیجیتال معادل اثر هنری واقعی است. وی ضمن تبیین نقش NFTها در جوامع اسلامی گفت:


مثلا، متون مقدس از دوران باستان اغلب شنیده می‌شوند، اما به ندرت مورد قدردانی قرار می‌گیرند. امروزه، فناوری امکان دسترسی به گنجینه‌های بدیع را فراهم می‌کند.


در زمینه حلال یا حرام بودن NFTها، Shukla پاسخ داد که اسلام معمولا با هدف تطبیق با خواسته‌های در حال تغییر جهان آموزش داده می‌شود. او اشاره کرد که NFTها ممکن است به عنوان یک راه‌حل مالی با تکنولوژی بالا در برابر تورم استفاده شوند. از سوی دیگر، مسلمانان باید در نظر داشته باشند که یک NFT باید به اصول حلال پایبند باشد.


به گفته Shukla، دیجیتالی شدن هنر مقدس این امکان را به آن می‌دهد که به راحتی در دسترس مسلمانان و عموم مردم قرار بگیرد. وی افزود که این امر به انتشار پیام‌های مهم علمای اسلامی، شاعران و آموزه‌های جاودانه حضرت محمد (ص) کمک می‌کند.


انتهای خبر

0
0