اقتصاد آنلاین
1402/02/16
14:06
📌شکست دوباره رکورد ارزش معاملات در بورس تهران/ بازار قصد عقب نشینی ندارد 🔹بازار سرمایه امروز از ابتدا با تقاضای خوبی در سهام کوچکتر و مخصوصا سهام ...

📌 شکست دوباره رکورد ارزش معاملات در بورس تهران/ بازار قصد عقب نشینی ندارد



🔹بازار سرمایه امروز از ابتدا با تقاضای خوبی در سهام کوچکتر و مخصوصا سهام ریالی همراه شد و گروه خودروسازی و بانکی از ابتدا با صف های خرید همراه بودند.



🔹از اواسط بازار رنج های مثبت روی بعضی از صنایع دلاری مثل پالایشی ها به بازار انرژی تازه ای تزریق کرد و در نتیجه این افزایش تقاضا شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۲۰ هزار واحدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی رسید.



🔹همچنین نمادهای وبملت و خودرو و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نماد کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند.



🔹شاخص کل هم وزن همچنان برتری خود نسبت به شاخص کل را حفظ کرده است و امروز نیز با رشد ۱.۷ درصدی همراه شد و به سطح ۸۷۰ هزار واحدی رسید.



🔹ارزش معاملات خرد بازار سهام باری دیگر از ابتدای ۱۴۰۱ شکسته شد و ارزش معاملات خرد امروز به ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید که تو موج اخیر صعودی بازار هرگز به این عدد نرسیده بود.



🔹از این ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۶۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۶۸۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۴۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.



🔹حقیقی ها امروز هم ورود پول قابل توجهی به بازار سهام داشتند و در پایان معاملات امروز حقیقی ها ۲۱۷۹ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.



🔹سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز تا پایان معاملات نسبت به سرانه فروش اشخاص حقیقی برتری داشت و در انتهای بازار سرانه خرید ۳۰.۱ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۷.۷ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار امروز به ثبت رسید.

انتهای خبر

0
0