بورس پرس
1398/12/10
11:50
ایران خودرو طی سه سال آینده ۹ محصول جدید عرضه می کند

معاون طراحی محصول ایران خودرو از تولید و عرضه ۹ محصول جدید به بازار ظرف سه سال آینده همزمان با انجام تعهدات پیش‌فروش محصولات جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کیانوش پورمجیب در نشستی خبری عرضه ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و اظهار داشت: چهار محصول صندوقدارK۱۳۲، کراس اوورK۱۲۵ ، هاچ بک K۱۲۱ و دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.


وی درباره توسعه محصولات جاری تاکید کرد: این توسعه همراه با ارتقای کیفیت و استاندارد و منطبق با الزامات قانونی خواهد بود. تجهیز محصولات به گیربکس اتوماتیک نیز بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای محصولات جاری است. پلتفرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.


این مقام مسیول از تولید انبوه محصولات برمبنای پلتفرم جدید از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته استفاده بهینه خواهیم کرد.


نقشه راهی به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌های موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، فناوری و محصولات جدید تدوین خواهد شد که در این مسیر، پروژه‌های توسعه‌ای جدیدی را تعریف کرده‌ایم. طراحی، توسعه و بومی‌سازی پلتفرم طبق اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم و پیشرانه‌های جدید طبق نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان‌سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله است.


پورمجیب ادامه داد: برای توسعه خانواده قوای محرکه کم مصرف نیز برنامه‌های گسترده‌ای درنظر گرفته‌ایم، کاهش تعداد سیلندرها به سه عدد، کاهش حجم موتور و بکارگیری سیستم توربو، سیستم‌های الکتریکی و توسعه میکرو هیبرید بخشی از آن است. محصولات رانا و دناپلاس را برای تولید در این بخش توسعه داده‌ایم. همچنین برنامه‌ریزی توسعه محصولات جدید با قوای محرکه هیبریدی و برقی به منظور پوشش حداکثری نیازمندی‌های زیست محیطی را در دستور کار قرار داده‌ایم.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0