آکادمی هلاکوئی
1400/07/21
19:30
قانونگذار استونی می خواهد همه مجوزهای صرافی رمزارزی را لغو کند

قانونگذاران مالی در کشور بالتیک استونی می خواهند…

قانونگذاران مالی در کشور بالتیک استونی می خواهند همه مجوزهای صرافی های رمزارزی را لغو کنند تا بتوانند کل رژیم نظارتی را از نو شروع کنند.


خبرگزاری دولتی محلی Eesti Ekspress روز چهارشنبه گزارش داد که ماتیس مایکر(Matis Mäeke) ، رئیس واحد اطلاعات مالی استونی (FIU) از دولت خواسته است که “مقررات را به صفر برساند و مجوزها را دوباره از سر بگیرد.”


مایکر مدعی شد که عموم مردم از خطرات صنعت رمزارزها بی اطلاع هستند. این مقام سابق رئیس بخش مبارزه با پولشویی در اداره نظارت و حل و فصل مالی ، به تعدادی از نگرانی های مرتبط از جمله فعالیت های رمزارزی غیرقانونی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم و همچنین آسیب پذیری صنعت در برابر هک اشاره کرد و بیان نمود:


“این خطرات بسیار بسیار زیاد است. ما باید واکنش قاطعانه و سریع انجام دهیم. “


مایکر مدعی شد که حدود ۴۰۰ شرکت در استونی در حال حاضر دارای مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) هستند که بیشتر از کل مجوزهای VASP اعطا شده در کل اتحادیه اروپا است. به گفته این مقام رسمی ، چنین مشاغلی فقط از مجوزهای خود برای “پس انداز مبالغ هنگفت استفاده می کنند ، در حالی که استونی از آن چیزی دریافت نمی کند.”


به گفته وی ، صنعت رمزارز استونی در وضعیت فعلی خود نه شغلی برای شهروندان ایجاد می کند و نه کمک مهمی به مقامات مالیاتی کشور می کند.


مایکر پیشنهاد کرد سرمایه مورد نیاز صنعت را سخت تر کند ، از جمله این که شرکت های رمزارزی را مجبور می کند حداقل ۳۵۰،۰۰۰ یورو (۴۰۴،۰۰۰ دلار) به صورت نقدی یا اوراق بهادار داشته باشند. بر اساس گزارش ها ، حقوق مورد نیاز موجود برای استارت آپ های صنعتی تنها ۱۲۰۰۰ یورو (۱۳۸۰۰ دلار) است.


این مقام همچنین پیشنهاد کرد شرکت های رمزارزی را ملزم به راه اندازی سیستم های فناوری اطلاعات امن تر کنند و آنها را از پذیرش هر چیزی جز پول نقد برای سرمایه گذاری به جای گزینه هایی مانند تامین مجدد دارایی به منظور افزایش حمایت سرمایه گذاران منع کرد.


همانطور که قبلا گزارش شده بود ، FIU استونی در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)سرکوب بزرگی را علیه شرکت های رمزارزی آغاز کرد و مجوزهای تقریبا ۷۰ درصد از کل VASP های کشور را تا دسامبر سال(آذر ۱۳۹۹) گذشته لغو کرد. بر اساس گزارش پخش عمومی استونی ، قانونگذاری در مجموع ۱،۸۰۸ مجوز VASP را در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) لغو کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0