آکادمی هلاکوئی
1400/06/04
00:00
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۴ شهریور)

ریزش ۳ هزار دلاری بیت کوین در عرض…

ریزش ۳ هزار دلاری بیت کوین در عرض ۳ روز


۲۳ آگوست (۱ شهریور) برای گاوهای BTC روز بسیار خوبی بود؛ چرا که در آن روز این دارایی دیجیتال برای اولین بار از اواسط ماه می تاکنون (اواخر اردیبهشت) به بالای مقاومت ۵۰۰۰۰ دلاری رسید. قیمت تراز ۵۰۵۵۰ دلار (در Bitstamp) را لمس کرد ولی نتوانست بالاتر از ۵۰۰۰۰ دلار باقی بماند.


در این مرحله، خرس ها کنترل بازار را به دست گرفتند و این دارایی را به پایین کشاندند. همانطور که دیروز گزارش کردیم، بیت کوین به سرعت شروع به ریزش کرد و تا زیر ۴۸۰۰۰ دلار کاهش یافت. این ارز، روند نزولی خود را ادامه داد تا این که ۴۷۲۰۰ دلار را تاچ کرد و به این ترتیب، در عرض چند ساعت بیش از ۲۰۰۰ دلار ارزش خود را از دست داد. بعد از چند نوسان مختلف دیگر، این بار قیمت به زیر ۴۷۰۰۰ دلار رسید و حتی تا مرز ۴۶۵۵۰ دلار کاهش یافت که پایین ترین قیمت آن در حدود یک هفته گذشته بود.


علی رغم اندک بهبودی که از آن زمان حاصل شده است، BTC هنوز در حدود ۴۷۰۰۰ دلار در نوسان است. ارزش بازار آن به زیر ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین ها کمی افزایش یافته و به ۴۴ درصد بازگشته است.


دریای خون در بازار آلتکوین ها


اکثر کوین های جایگزین طی چند روز گذشته از رهبر خود پیروی کرده اند. این وضعیت شامل اتریوم نیز می شود. روز دوشنبه اتر به بالاترین سطح خود در ۳۳۶۰ دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داده است.


به نظر می رسد بایننس کوین در مقابل این اصلاح کمی بهتر از بقیه عمل کرده است زیرا کمتر از ۱ درصد کاهش را تجربه نموده است. از سوی دیگر ، Cardano (-۵٪), Ripple (-۳٪), Dogecoin (-۵٪), Polkadot (-۵٪), Solana (-۴٪), Uniswap (-۳٪), Bitcoin Cash (-۴.۵٪), Litecoin (-۳٪) و Chainlink (-۵) مقدار قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده اند.


بازار4 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (4 شهریور)

LUNA و AVAX در ۲۴ ساعت گذشته افتی دو رقمی را شاهد بوده اند.


به غیر از Revain که از دیروز ۲۵ درصد جهش قیمت را تجربه کرده است، سایر آلتکوین های کوچکتر بازار عمیقا اصلاح شده اند. از این میان می توان به مواردی چون Helium (-۱۱٪), THORChain (-۱۱٪), Audius (-۱۰٪), XDC (-۱۰٪), Fantom (-۱۰٪), The Graph (-۱۰٪) و Cosmos (-۱۰٪) اشاره کرد.


در نهایت، سرمایه تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری شده با ۱۶۰ میلیارد دلار کاهش در دو روز، حدود ۲ تریلیون دلار است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0