ایبنا
1400/03/30
14:12
رشد بیش از ۱۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش یک هزار و ۶۹۱ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه سی خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۷ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۰۰ هزار و ۶۹۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۱۳ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، عدد ۳۶۹ هزار و ۸۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۶ واحدی به رقم ۲۳۷ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۹۸۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۶۴ واحد کاهش به رقم ۸۵۶ هزار و ۸۲۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۰۷۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فارس، نوری، وتجارت، جم و برکت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، خودرو و خساپا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۱۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۵۲ هزار و ۱۵۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد برکت(گروه دارویی برکت) با ۸.۱۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سیستم، ولکار، شستا، غسالم و غگل بود. همچنین نماد معاملاتی دارو(کارخانجات‌داروپخش) با ۲۸.۴۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بکام، خمهر، سخوز، قصفها، وتوصا و فرآور قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0