بورس پرس
1401/04/30
00:00
دو شرکت بورس ایران آماده همکاری با روسیه در حوزه معدن و فولاد شدند

دو شرکت بورس ایران آماده به دلیل کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری واردات روسیه، آماده همکاری با همسایه شمالی در حوزه معدن و فولاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ایمیدرو اعلام کرد: کارشناسان معتقدند با توجه به مشکلات روسیه با برخی کشورها، کاهش واردات ۱۰۰ میلیارد دلاری پیش‌بینی شده که ظرفیتی بکر برای ایران است. روسیه در حوزه های مختلف کالاهای استراتژیک با ارائه تخفیف کلی در حال رقابت با ایران در بازارهای ترکیه، شرق آسیا در حوزه آلومینیوم، مس، فولاد و نفت است.


براساس این گزارش، روس ها در حوزه اکتشافات قبل از انقلاب در ایران فعال بودند و آماده همکاری در این حوزه هستند. در فولاد نیز شرکت فولاد مبارکه در حال مذاکره با روس‌ها به منظور تهاتر اسلب با ورق‌گرم است تا از این طریق، بخشی از بازار شمال ایران از طریق واردات تامین شده و ورق از ناحیه جنوبی با قیمت بهتر صادر شود.


شرکت چادرملو نیز در حال مذاکره با فولادساز روسی و برای سرمایه‌گذاری مشترک در معدن سنگ آهن روسیه است. روس‌ها به فناوری آهن اسفنجی ایران علاقه مند بوده و پیمانکاران ایرانی احتمالا قراردادهایی به منظور ساخت واحدهای بریکت سازی با فولادسازان روسی امضا خواهند کرد. همچنین ظرفیت‌هایی در حوزه طلا و تجهیزات معدنی وجود دارد و در حال مذاکره است.


ایران در بهار سال جاری بیش از ۱۰۷ هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از جمله زنجیره روی، سیمان، مولیبدن، کروم، انواع فرو، انواع محصولات سفال، آجر، کاشی و سرامیک، زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط، انواع سنگ و محصولات مرتبط، مس و محصولات پایین‌دستی و پودر آلومینا به ارزش بیش از ۱۳ میلیون دلار به روسیه صادر کرد.


در مقابل بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط، زغال‌سنگ و کک، سایر معدن و صنایع معدنی و انواع سنگ و محصولات مرتبط به ارزش بیش از ۷ میلیون تن از روسیه وارد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0