آکادمی هلاکوئی
1400/06/29
20:40
مجله Fortune، صندوق نیکوکاری برای حمایت از روزنامه نگاران را در بستر اتریوم راه اندازی می کند

مجله تجاری آمریکایی Fortune صندوق کمک های غیرمتمرکز…

مجله تجاری آمریکایی Fortune صندوق کمک های غیرمتمرکز جدیدی را به همراه هنرمند توکن های غیرمثلی (NFT) Pplpleasr راه اندازی کرده است. درآمد حاصل از آن برای روزنامه نگاران مستقل و برنامه هایی است که صداقت در روزنامه نگاری را ترویج می دهند.


این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که Fortune Journalism PleasrFund در بلاک چین اتریوم از طریق Endaoment، یک سازمان مستقل غیر متمرکز خیریه، راه اندازی شده است. تا کنون، به این صندوق ۲۱۴/۵۵ اتر، به ارزش تقریبی ۶۶۰،۰۰۰ دلار به قیمت کنونی اختصاص داده شده است، که نیمی از درآمد حاصل از فروش محدود NFT Pplpleasr به سفارش Fortune است که در ماه آگوست (مرداد) به پایان رسید.


اولین ذینفعان این صندوق عبارتند از Report for America/The GroundTruth Project Inc، Institute for Nonprofit News، کمیته حمایت از روزنامه نگاران و گزارشگران بدون مرز. هر سازمان تقریبا ۱۶۵،۰۰۰ دلار از Fortune و Pplpleasr دریافت می کند.


افراد می توانند از طریق رمزارز یا PayPal به این صندوق کمک مالی کنند و درآمد آینده آن برای برنامه های دیگر روزنامه نگاری اختصاص داده می شود.


صنعت اهدای کمک های رمزارزی در حال شکوفایی است زیرا فناوری بلاک چین و دارایی های دیجیتال رایج تر می شوند. همانطور که Cointelegraph در ماه ژوئیه (تیر) گزارش داد، یک فعالیت خیریه با محوریت بیت کوین، ۱/۳ میلیون دلار بیت کوین در کمتر از سه هفته برای حمایت از پروژه های آب پاک و بهداشت در کشورهای در حال توسعه جمع آوری کرد. پروژه های جدید و نوظهور در حوزه رمزارزی نیز سخاوت خود را نشان داده اند، به گونه ای که Trippy Bunny NFT اخیرا تمام عواید حاصل از فروش کوین های ضرب شده خود را به بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی اهدا کرده است.


بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی موجود نیز پذیرفته اند که کمک های رمزارزی انجام دهند، همانطور که در تلاش های اخیر برای کمک به افغان های آواره شده توسط طالبان پس از خروج کشور مشهود بوده است. به همین منظور، سازمان مردمی Hearts & Homes for Refugees مستقر در نیویورک اعلام کرد که از طریق مشارکت با The Giving Block کمک های مالی در حدود ۱۲ رمزارز را می پذیرد.


در ژانویه (دی ۹۹)، انجمن سرطان آمریکا اولین صندوق رمزارزی حمایت از بیماران سرطان را راه اندازی کرد و به اهداکنندگان راه دیگری را ارائه داد تا از طریق آن به این سازمان کمک کنند.


حتی حزب جمهوری خواه، که قبلا از رمزارزها و دارایی های دیجیتالی انتقاد کرده بود، در ماه ژوئن (خرداد) اعلام کرد که پذیرش مشارکت های رمزارزی را از طریق BitPay آغاز می کند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0