بتاسهم
1401/02/28
12:11
مجمع #غشصفا 📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شير پاستوريزه‌ پگاه‌ اصفهان‌... ✅ در سال گذشته متوسط نرخ سبد محصول داخلی، 67 درص...

مجمع


#غشصفا



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان...



✅ در سال گذشته متوسط نرخ سبد محصول داخلی، ۶۷ درصد و محصول صادراتی ۳۴ درصد رشد داشته است.



✅ سیاست کلی گروه تمرکز بر محصولاتی با حاشیه سود ۲۰ درصد و بالاتر است چرا که نوسانات معمول بازار می تواند محصولاتی با حاشیه سود کمتر را زیان ده کند. البته بخشی از فروش شرکت که حاشیه سود اندک دارد مربوط به اقلام حمایتی است که دولت و صمت روی آن تاکید دارد و حتی روزانه فروش این دسته محصولات را رصد می کند.



✅ تخفیف گزارش شده، که بعضا روی محصولات زیانده هم اعمال شده، در واقع حق توزیع است که به دلایل حسابداری در ذیل تخفیف گزارش شده است. در کل، شرکت باید سبد کاملی از محصولات ارائه بدهد و فروشندگان نمی پذیرند که فقط محصولاتی را دریافت کنند که برای ما حاشیه سود بالاتری دارد.



✅ دستگاه اسپری درایر، الزام فنی است و لزوما سود چندانی ندارد. سود ناخالص گزارش شده برای شیرخشک هم تا حد زیادی ناشی از تورم بوده است و در کل سود زیادی ندارد و در معرض نوسان است. صنایع شیر به همه زیرمجموعه ها توصیه می کند در این مسیر به سمت تولید محصولات دانش بنیان، محصولات فراسودمند از جمله پودرهای مکمل بروند.



✅ بیشترین بهره وری از برگشتی محصولات، با رعایت کلیه استانداردها و محدودیتهای بهداشتی، متعلق به پگاه اصفهان است.



انتهای خبر

0
0