اقتصاد آنلاین
1399/11/27
13:28
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج پول حقیقی امروز نیز ادامه داشت

افراد حقیقی امروز حدود ۷۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۷۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی هزار و ۵۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «محصولات چوبی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شستا»، «وسپهر» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبندر»، «بمپنا» و «فملی» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان حدود ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کشت وصنعت بهاران گلبهار خراسان با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۷۰میلیارد تومان بود.


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی27.11.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع27.11.99
انتهای خبر

0
0