دنیای اقتصاد
1399/12/13
15:31
استراتژی جایگزین میادین مشترک نفتی 🔷 بحث میادین مشترک نفتی، همواره یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل پیرامون بحث‌های مرتبط با بخش تولیدی صنعت نفت و گا...

استراتژی جایگزین میادین مشترک نفتی



🔷 بحث میادین مشترک نفتی، همواره یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل پیرامون بحث‌های مرتبط با بخش تولیدی صنعت نفت و گاز کشور بوده است. طی روزهای گذشته مواضع متفاوت و صد البته کاملا متناقض دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه میادین مشترک توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.



🔷 از یکسو دولت می‌گوید در بهره‌برداری از میادین مشترک موفق بوده است، اما از آن طرف در مجلس نمایندگان از عملکرد ضعیف وزارت نفت تحت فرمان بیژن زنگنه سخن می‌گویند و تصمیماتی نیز درباره میادین نفتی مشترک اتخاذ کردند.



🔷 «دنیای‌اقتصاد» سراغ محمدعلی خطیبی، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت و نماینده اسبق ایران در اوپک رفته است. خطیبی بر این باور است که ایران در بحث دیپلماتیک دچار مشکلاتی است که مانع تحقق عملیات مشترک تولید و کاهش هزینه‌ها شده است.



🔷 از سوی دیگر هم مسائل مدیریتی، قانون‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و کمبود تکنولوژی هم از دیدگاه خطیبی، دیگر موانع بر سر راه توسعه میادین مشترک نفتی است...👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/j۶۴۷۶۴



انتهای خبر

0
0