تحلیل کاربردی هلالات
1400/02/18
08:52
#خوب_است_بدانیم_که 18 اردیبهشت بخش اول 1) دلار حواله سنا 22.466 – 22.728 تومان. اسکناس تهران 21.590 تومان. 2) در بورس کالا، ارتوزایلن نوری 160.7 ...

#خوب_است_بدانیم_که ۱۸ اردیبهشت بخش اول



۱) دلار حواله سنا ۲۲.۴۶۶ – ۲۲.۷۲۸ تومان. اسکناس تهران ۲۱.۵۹۰ تومان.



۲) در بورس کالا، ارتوزایلن نوری ۱۶۰.۷ میلیون ریال، استایرن بوتادین رابر ۴۵۴میلیون ریال، استایرن منومر ۲۵۶میلیون ریال، اسید استیک ۲۴۰میلیون ریال، ABS شبصیر ۵۷۴ میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۳۵۷میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ هر تن ۲۳۰میلیون ریال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۳۳میلیون ریال، سبد میلگرد ۱۲۷میلیون ریال، کریستال ملامین ۳۹۵میلیون ریال، ورق گالوانیزه فجر ۲۶۳میلیون ریال.



۳) سیلام، رتاپ، ساوه، پارسیان، زگلدشت، دابور، سهگمت، سفار، کفرا، خراسان ... سهامداران خود را به مجمع سالیانه دعوت کردند.



۴) ارزش معاملات خرد روز چهارشنبه ۲.۸۸همت بود. ۳۴۱میلیون تومان خروج پول حقیقی بود ضمن اینکه ۸۳میلیارد تومان ورود پول به صندوق های درآمد ثابت گزارش شد.



۵) در هفته ای که گذشت حق تقدم ها بیشترین افت را در مقایسه با کل بازار داشتند. بسیاری از حق تقدم ها ۱۰-۲۰ درصد ریزش طی یک هفته را تجربه کردند و فاصله قیمت آن ها از سهام مربوطه بیشتر از قبل شد.



۶) وحافظ، شجم، ختور، فجر، وسنا، زقیام، قثابت، غدشت، بنیرو، خمحور، ملت، ولیز، ولزار، دقاضی در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه خود در کدال گزارش جدید دادند.



**صنایع و شرکت ها



۷) تجارت نفت در تحلیلی می گوید "میانگین «کرک اسپرد» شرکت‌های پالایش نفت کشور به رقم ۵.۵۸ دلار افزایش پیدا کرده است."



۸) مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از تولید روزانه حدود ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو ۵ خبر داد



۹) کاشی الوند از دریافت افزایش نرخ فروش متناسب با محصولات خود خبر داد.



۱۰) دقاضی مجوز افزایش نرخ بابت بخشی از محصولات خود گرفت.



۱۱) بانک ملت، گزارش آثار اعمال تغییر نرخ تسعیر ارز پس از اعمال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول و مالیات مترتب بر آن را در کدال منتشر کرد. ۶.۴۳۶میلیارد دلار و اثر مساعد آن ۲.۳همت.



۱۲) یک تحلیلگر می گوید "ذخایر مس در کمترین میزان خود طی ۵ سال گذشته رسیده که تنها می‌تواند سه هفته تقاضای جهانی را پوشش دهد؛ پیش‌بینی می‌کنیم کمبود در بازار مس وجود داشته باشد و ذخایر طی امسال و سال آینده کاهشی باشد."



۱۳) رابطه سیاسی دو کشور چین و استرالیا در بدترین شرایط ممکن قرار دارد که موجب افزایش بی سابقه بهای سنگ آهن به حدود ۲۱۳ دلار است. سطح تجارت دو کشور در یک رکورد تاریخی است. واقعیت این است که با وجود تحریم یک جانبه، هیچ زمانی این مقدار پول از چین به استرالیا سرازیر نشده بود."



۱۴) وزیر صمت می گوید "سال گذشته با افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید خودرو، شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودرو‌ها در نظر گرفت. این شورا می‌تواند به حذف رانت بین کارخانه و بازار کمک کند و با اعمال درست قیمت، رانت بین کارخانه و بازار را بشکند."



۱۵) نیکزاد، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری می گوید "به زودی با یک راه حل عملی آن خسارتی که در بورس به مردم وارد شده است را جبران می‌کنیم." (ایشان می گفتند قیمت فولاد باید به صورت دستوری ۱۰ میلیون تومان باشد)



۱۶) نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس می گوید "برای عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا، میان مدیران فولاد اجماع وجود دارد."



۱۷) مدیرمالی جم پیلن می گوید " مقداری خوراک در حدود ۲۵۰۰۰ تن از پالایشگاه شازند به صورت حمل با کامیون از اراک به عسلویه منتقل کردیم که منجر به افزایش تولید در سال ۹۹ شد به گونه ای که رکورد تولید شرکت زده شد. با توجه به ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تنی تولید، در صورت تامین خوراک می تواند تا ۳۵۰ هزار تن در سال برسد. لذا محدودیت های خوراک مجتمع را با روش های مختلف از جمله پالایشگاه شازند تامین خوراک انجام دهیم. همچنین مذاکراتی انجام شده و توافقنامه های اولیه بسته شده که ما از پتروشیمی آبادان هم خوراک دریافت کنیم."



۱۸) در مجمع پسهند اعلام شد " ۵۰ درصد پروژه تولید تسمه نقاله سیمی تکمیل شده است. ساخت بنا و سوله تا پایان شهریور به اتمام می رسد و قرار است تا دی و یا حداکثر بهمن تجهیرات خریداری شده و نهایتا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ پروژه بهره برداری شود."



۱۹) بیلت در CIS به ۶۴۵دلار هر تن رسیده است. قیمت ورق سرد به قیمت باورنکردنی ۱۱۳۰دلار رسید!



۲۰) شرکت صبا فولاد، زیرمجموعه وصندوق، که با جهش تولید در سال گذشته، رشد ۶ برابری سودآوری را تجربه کرد، در ماه نخست سال ۱۴۰۰، موفق به ثبت ۷ رکورد شد.



۲۱) رشد اخیر نفت در نتیجه تقاضای بالا در آمریکا و چین و همین‌طور انتظار کاهش قرنطینه در اتحادیه اروپا در کنار افت هفتگی موجودی‌های نفت و فرآورده‌ها در ایالات‌متحده رقم خورده است. اگرچه پیش‌بینی می‌شود روند ریکاوری تقاضا ناهموار باشد، اما نشانه‌های افزایش آن عیان‌تر از گذشته به چشم می‌خورد.

انتهای خبر

0
0