بورس۲۴
1401/06/08
17:18
«شبهرن و شنفت» باز هم بیشترین رشد تولید و فروش را داشتند

بورس ۲۴ : از بین روانکاران شرکت نفت بهران در مرداد ماه بیشترین حجم تولید را نسبت به میانگین ۴ ماه قبل داشت...

«شبهرن و شنفت» باز هم بیشترین رشد تولید و فروش را داشتند

بورس۲۴ : از بین روانکاران شرکت نفت بهران در مرداد ماه بیشترین حجم تولید را نسبت به میانگین ۴ ماه قبل داشت.


از لحاظ فروش ریالی نیز وضعیت این شرکت نسبت به سایر هم گروه های خود بسیار مطلوب تر است ، به طوری که درآمدهای عملیاتی شبهرن در مرداد ماه نسبت به میانگین ۴ ماهه اول سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.


از نظر عملکرد ۵ ماهه اول امسال نسبت به ۵ ماهه اول سال قبل شرانل در جایگاه اول ایستاده است.


حجم تولیدات این شرکت ۲۲ درصد افزایش یافته و فروش ریالی نیز با ۱۰۱ درصد رشد همراه شده است. این شرکت توانست در ۵ ماه اول امسال بیش از ۲۶۲ هزار و ۵۷۴ مترمکعب محصول تولید کند و با فروش بالغ بر ۲۵۹ هزار مترمکعب از محصولات خود به درآمد ۵۵ هزار میلیارد ریالی دست یابد.


دومین شرکتی که در این دوره ۵ ماهه بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت شبهرن بود. این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۵۲ میلیون لیتر محصول تولید کرد که این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است. فروش مقداری با رشد ۳۷ درصدی به بیش از ۵۳ و نیم میلیون لیتر رسیده و درآمدهای حاصل از آن از ۱۶ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال نیز فراتر رفته که در قیاس با ۵ ماهه اول سال قبل ۹۲ درصد افزایش را نشان می دهد.


اما ضعیفترین دستاورد مربوط به شسپا بود. تولید شرکت در سال جاری همواره رو به کاهش بوده، به طوری که حجم تولیدات مرداد ماه شسپا نسبت به میانگین ۴ ماه قبل ۵ درصد افت کرده، تولید ۵ ماهه امسال نسبت به ۵ ماهه سال قبل هم با ۵ درصد افت مواجه شده و حتی تولید مرداد امسال در قیاس با مرداد سال گذشته با افت ۲۸ درصدی مواجه شده است.


فروش تناژی مرداد نسبت به میانگین ۴ ماه قبل ۷ درصد، مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل ۵ درصد و جمع فروش تناژی ۵ ماهه امسال نسبت به ۵ ماهه سال قبل یک درصد کاهش را متحمل شده است.


فروش ریالی مرداد امسال نسبت به میانگین ۴ ماه قبل فقط ۳ درصد افزایش یافته، اما در قیاس با مرداد سال قبل ۶۳ درصد و نسبت به ۵ ماهه سال گذشته ۶۱ درصد رشد را حکایت می کند.


روانکار
انتهای خبر

0
0