بورس پرس
1400/07/24
14:23
معاملات مشکوک بانک فرابورسی، دو پترو پالایشی، دو بیمه + ۱۰ نماد

در روز جهش ۴۰ هزار و ۵۸ واحدی شاخص، حضور بانک فرابورسی، دو پترو پالایشی، دو شرکت بیمه به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با برتری خریداران بخصوص در نمادهای فلزی آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با جهش ۴۰ هزار و ۵۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۳۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۵.۱ و ۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، سایپا به همراه ایران خودرو با داد و ستد ۶۶۹، ۳۱۱، ۲۱۸، ۲۰۴ و ۱۹۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، لوله و تجهیزات سدید شرکت حاضر در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۶.۹ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمان غرب آسیا ، ایرانیت ، بانک سامان ، غذایی مینو شرق، فارسیت اهواز، بیمه کارآفرین، هپکو، آ س پ ، تجهیز نیروی زنگان، پالایشگاه اصفهان، بیمه رازی، پتروشیمی شیراز ، سرمایه گذاری سپه و گروه صنعتی سدید مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک سامان، دو پترو پالایشی، دو شرکت بیمه به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0