سنا
1401/02/19
09:20
عرضه اولیه «ددانا» در راه فرابورس

۵ درصد از سهام شرکت داروسازی دانا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به روش ثبت سفارش، عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۵ درصد از سهام شرکت داروسازی دانا با نماد معاملاتی «ددانا» معادل ۱۲۰ میلیون سهم به روش ثبت سفارش در روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه خبر داد.


براساس این اطلاعیه، ۵ درصد از سهام «ددانا» شامل ۱۲۰ میلیون سهم با قیمت مبنای ۲۵ هزار و ۵۶۴ ریالی هر سهم، دامنه قیمت ۲۳ هزار و ۸ تا ۲۸ هزار و ۱۲۱ ریالی و حداکثر سهمیه ۲۰۰ سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.


مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه نوین معرفی شده است.


همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی به عنوان بازارگردان معرفی شده است.


شایان ذکر است، شرکت داروسازی دانا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه بوده و در سال مالی گذشته، فروش ۲ هزار میلیارد تومانی و سود خالص ۸۴۵ میلیارد تومانی را محقق کرده است. فعالیت این مجموعه شامل تولید مواد اولیه دارویی، تولید انواع دارو، تولید ملزومات دارویی و ارائه خدمات تولید کارمزدی می‌شود.


این شرکت این داروسازی پس از طی مراحل پذیرش در سال ۱۳۹۹ با نماد «ددانا» به‌صورت رسمی به‌عنوان دویست و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد.


سرمایه‌گذاری شفا دارو با سهامداری ۵۴ درصدی و همچنین سرمایه‌گذاری دارویی تامین با سهامداری ۴۳ درصدی، دو سهامدار عمده این مجموعه داروسازی هستند.


یادآور می‌شود؛ شرکت داروسازی دانا پس از شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان با نماد «حکهر۱» و شرکت فروسیلیسیم خمین با نماد معاملاتی «فروسیل۱»، از جمله شرکت‌هایی است که در سال جاری در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0