رمزارز نیوز
1401/06/26
14:00
توکن املاک، بهترین راه فروش ملک!

بر اساس گزارش گروه مشاوره‌ای بوستون (BCG)، مجموع دارایی‌های غیرنقدی توکنیزه‌شده، از جمله املاک و منابع طبیعی،… مطالعه مطلب ...

بر اساس گزارش گروه مشاوره‌ای بوستون (BCG)، مجموع دارایی‌های غیرنقدی توکنیزه‌شده، از جمله املاک و منابع طبیعی، تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۱۶.۱ تریلیون دلار برسد.


در گزارش جدید منتشر شده از BCG و صرافی دیجیتال ADDX، نویسندگانی از جمله سامیت کومار، مدیر عامل BCG و داریوس لیو، یکی از بنیانگذاران ADDX، خاطرنشان کردند که «بخش بزرگی از ثروت جهان امروز در دارایی‌های غیرنقدی محبوس شده است.» بر اساس این گزارش، دارایی‌های غیرنقدی شامل عرضه اولیه عمومی سهام (IPO)، املاک، بدهی‌های خصوصی، درآمدهای کسب و کارهای کوچک و متوسط، هنرهای فیزیکی، صندوق‌های خصوصی، اوراق قرضه عمده و بسیاری موارد دیگر، است.


دلایل عدم نقدشوندگی این دارایی‌ها به عواملی مانند محدودیت مالی برای سرمایه‌گذاران انبوه، فقدان تخصص مدیریت دارایی، دسترسی محدود مانند زمانی که دارایی‌ها به دسته‌های ممتاز محدود می‌شود (در مورد هنرهای زیبا و خودروهای قدیمی)، موانع نظارتی و موارد دیگر، نسبت داده می‌شود. سناریوهایی که در آن کاربران در به دست آوردن یا معامله یک دارایی مشکل دارند.


بر اساس این گزارش، توکنیزه‌سازی این نوع دارایی‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند، بازاری که ارزش آن در سال ۲۰۲۱ از ۲.۳ میلیارد دلار فراتر رفت و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ به ۵.۶ میلیارد دلار برسد. آنها همچنین خاطرنشان کردند که ۱۶.۱ تریلیون دلار یک پیش‌بینی بسیار محافظه‌کارانه بوده و در بهترین سناریو، توکنیزاسیون دارایی‌های غیرنقدی جهان می‌تواند حتی به ۶۸ تریلیون دلار هم برسد.


در این میان، املاک و مستغلات ممکن است یکی از دارایی‌های غیرنقدی باشند که می‌توانند از توکنیزه‌سازی سود ببرند. البته لازم به ذکر است که پتانسیل دارایی‌های توکنیزه‌شده در کشورهای مختلف به دلیل چارچوب‌های نظارتی مختلف و اندازه طبقه دارایی، متفاوت خواهد بود.


انتهای خبر

0
0