آکادمی هلاکوئی
1400/03/10
10:59
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در جریان پولبک اخیر، هر بار بیت کوین…

در جریان پولبک اخیر، هر بار بیت کوین (BTC) تلاش کرده است یک سطح قیمت خاص را حفظ کند، با شکست روبرو شده است که نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. ولی آیا این بدان معناست که روند صعودی به اتمام رسیده و سرمایه گذاران سازمانی بازارهای رمزنگاری را رها می کنند؟


نه برعکس. همانطور که پیش از این گزارش کردیم، به گزارش خبرنامه هفتگی گلاسنود، پرمیوم تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) در حال افزایش است، که نشان می دهد سرمایه گذاران سازمانی در سطوح پایین تر قیمت، مشغول انباشت این دارایی هستند.


این مسئله به GBTC محدود نمی شود. یکی دیگر از ابزارهای محبوب سرمایه گذاران سازمانی، یعنی صندوق قابل معامله بیت کوین Canadian Purpose نیز شاهد جریان عظیم ورود سرمایه به این صندوق بوده است. به گفته تحلیل گران گلاسنود، این اتفاق، “علاقمندی مجدد سازمان ها” به بیت کوین را نشان می دهد.


یکی دیگر از معیارهایی که احتمالا نشانگر پایین تر آمدن قیمت بیت کوین است، نمودار دامیننس آن می باشد که به نظر می رسد به اوایل سال ۲۰۱۷ (اواخر ۹۵) شباهت دارد. اگر چیرگی بیت کوین بر بازار رمزنگاری، مسیری مشابه با سال ۲۰۱۷ را دنبال کند، نشان می دهد که بیت کوین هنوز با نقطه اوج خود فاصله زیادی دارد و فصل آلتکوین ها همچنان پابرجاست.


اکنون که آپشن های ماهیانه و انقضای قراردادهای آتی به پایان رسیده است، احتمالا سرمایه گذاران با این سوال مواجه هستند که آیا بیت کوین می تواند هفته آینده روند بهبودی جدی را شروع کند و در چنین شرایطی، کدام یک از آلتکوین ها می توانند افزایش قیمت داشته باشند؟


در همین راستا، قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی ۵ ارز رمزنگاری شده ای بپردازیم که می توانند در این هفته حرکت های رونددار قابل ملاحظه ای را شروع کنند.


BTC/USDT


شکست مقاومتی مختصر بیت کوین در روزهای ۲۶ و ۲۷ می (۵ و ۶ خرداد) نتوانست مانع مهم موجود در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۱۰۱۴ دلار) را پشت سر بگذارد که نشان می دهد خرس ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱۳۲۷ دلار) و قرارگرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می دهد که خرس ها در حال حاضر کنترل اوضاع را در دست دارند.


چارت1 بیت 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر جفت ارز BTC/USDT حمایت ۳۳۰۰۰ دلاری را بشکند، توقف بعدی آن احتمالا در منطقه حمایتی ۳۰۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ دلار خواهد بود. در صورتی که این ارز از این منطقه نیز عبور کند، ممکن است فشار فروش وحشتناکی را تجربه کند که با افت قیمت تا تراز ۲۰۰۰۰ دلار همراه می شود.


هرچه قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بماند، شروع گام بعدی روند صعودی برای گاوها دشوارتر خواهد بود.


با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد و از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه عبور کند، میزان خرید زیاد در سطوح پایین تر را نشان می دهد. این اتفاق می تواند مسیر را برای رسیدن به سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۴۸۲۳۱ دلار هموار نماید.


چارت2 بیت 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز BTC/USDT شکل گیری یک مثلث متقارن را نشان می دهد که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می کند. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر این مثلث بکشانند، این جفت ارز می تواند تا ۳۰۰۰۰ دلار سقوط کرده و حتی به سطح هدف ۲۰۳۱۶ دلار هم برسد.


از طرف دیگر، اگر گاوها موفق شوند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط مقاومت مثلث سوق داده و در همین سطح نگه دارند، احتمالا این وضعیت به عنوان یک الگوی معکوس عمل می کند. چنین حرکتی نشان می دهد روند نزولی بیت کوین به پایان رسیده و این جفت ارز می تواند با در نظر گرفتن هدف ۵۱۹۵۱ دلاری به حرکت صعودی خود ادامه دهد.


MATIC/USDT


دیروز قیمت پالی گان (MATIC) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۸ دلار) بازگشت؛ این اتفاق نشان می دهد که گاوها همزمان با افت قیمت مشغول خرید این ارز هستند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت مسیری صعودی است.


چارت1 پالیگان - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، جفت ارز MATIC/USDT یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده بلاتکلیفی میان گاوها و خرس ها است. اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث هدایت کنند، این جفت ارز می تواند تا ۲.۷۰ دلار افزایش یابد و سپس مسیر خود را به سمت هدف الگوی ۴.۲۰ دلاری آغاز کند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از خط مقاومت مثلث پایین تر بیاید، این جفت ارز برای مدتی دیگر درون این مثلث باقی می ماند. شکست و بسته شدن قیمت زیر این مثلث نشان دهنده ضعف بوده و می تواند به کاهش تا مرز ۰.۸۰ دلار ختم شود.


چارت2 پالیگان - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز MATIC/USDT نشان می دهد که رالی این ارز در خط روند نزولی با مقاومت مهمی روبرو است. اگر خرس ها قیمت را به زیر حمایت ۱.۵۱ دلاری بکشانند، این جفت ارز یک الگوی سر و شانه نزولی را تشکیل می دهد که می تواند تا تراز ۰.۶۸ دلار کاهش یابد.


برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای این خط روند نزولی برسانند، مومنتوم این حرکت صعودی افزایش یافته و این جفت ارز مقاومت ۲.۴۳ دلاری را به چالش خواهد کشید. شکست قیمت بالاتر از این سطح می تواند منجر به افزایش تا تراز ۲.۷۰ دلار شود.


EOS/USDT


اخیرا ایاس (EOS) تلاش کرده است یک روند بهبود قابل قبول را آغاز کند که روز ۲۷ می (۶ خرداد) در سطح اصلاحی ۳۸.۲٪ فیبوناچی در تراز ۷.۸۹ دلار متوقف شد. با این حال، نشانه مثبت این بود که گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر حمایت ۵.۶۰ دلاری برسد. این نشان می دهد که تریدرها برای خرید منتظر سقوط بیشتر قیمت نیستند.


چارت1 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۹۵ دلار) بالاتر ببرند، می توان استنباط کرد که میزان عرضه از تقاضا بیشتر است. این می تواند راه را برای رالی این ارز تا سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی در تراز ۹.۲۳ دلار و سپس تا سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۱۰.۵۷ باز کند.


در مقابل، اگر خرس ها بتوانند تلاش بعدی برای بازگشت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا تراز ۷.۸۹ دلار را متوقف کنند، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی احتمال شکست قیمت زیر سطح ۵.۶۰ دلار را افزایش می دهد. در چنین شرایطی، جفت ارز EOS/USDT می تواند تا مرز میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴.۵۲ دلار) و سپس تا ۳.۵۷ دلار سقوط کند.


چارت2 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز EOS/USDT نشان می دهد که گاوها با قدرت از حمایت ۵.۶۰ دلاری دفاع می کنند و این حاکی از کاهش قابل توجه فشار فروش است. مسطح بودن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن RSI درست زیر نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.


اگر گاوها قیمت را به بالای ۶.۸۱ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند ابتدا به ۲۰۰-SMA و سپس به ۸.۶۹ دلار برسد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت نشانگر آن است که گاوها به بازی برگشته اند. در مقابل، اگر خرس ها قیمت را به زیر حمایت ۵.۶۰ دلار و ۵ دلاری بکشانند، ممکن است این جفت ارز تا مرز ۳.۵۷ دلار سقوط کند.


XMR/USDT


تلاش های مکرر خرس ها طی چند روز گذشته برای پایین کشاندن مونرو (XMR) به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۲۲ دلار) به شکست انجامیده است. این نشان می دهد که گاوها در سطح فعلی مشغول انباشت این دارایی هستند.


چارت1 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روز ۲۹ می (۸ خرداد)، خریداران تلاش کردند قیمت مونرو را تا سطوحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹۴ دلار) افزایش دهند اما فیتیله بلند روی کندل استیک این روز، فشار فروش بالایی را در سطوح بالاتر نشان می دهد. با این حال، احتمالا گاوها بار دیگر تلاش می کنند مانع موجود در EMA-۲۰ روزه را پشت سر بگذارند.


در صورت موفقیت آنها، جفت ارز XMR/USDT می تواند یک رالی تازه را شروع کند که احتمالا تا رسیدن به سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۳۶۸.۴۵ دلار ادامه میابد. ممکن است این سطح به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، زیرا این احتمال وجود دارد که تریدرهایی که در سطوح بالاتر خرید کرده اند در این سطح پوزیشن های خود را ببندند.


در صورت کاهش قیمت و سقوط آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، این دیدگاه مثبت بی اعتبار می شود. در چنین شرایطی ممکن است جفت ارز XMR/USDT تا مرز ۱۷۵ دلار و سپس ۱۲۴.۶۹ دلار کاهش یابد.


چارت2 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته، یک مثلث متقارن در حال شکل گیری است که نشان دهنده بلاتکلیفی میان گاوها و خرس ها در مورد حرکت رونددار بعدی است. مسطح بودن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن RSI نزدیک نقطه میانی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.


اگر گاوها بتوانند قیمت را به سمت بالای مثلث هدایت کنند و در همان سطح حفظ نمایند، شرایط به نفع گاوها خواهد بود. پس از آن، قیمت می تواند به ۲۰۰-SMA نزدیک شود که احتمالا به عنوان یک مقاومت مهم عمل خواهد کرد.


برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و زیر مثلث شکسته شود، جفت ارز XMR/USDT می تواند تا تراز ۱۷۵ دلار و سپس ۱۲۴.۶۹ دلار کاهش پیدا کند.


AAVE/USDT


در حال حاضر آوه (AAVE) تلاش می کند به حمایت ۲۸۰ دلاری بازگردد. این سطح از ۲۶ ژانویه تاکنون (۷ بهمن) به طور کامل شکسته نشده است، از این رو گاوها احتمالا باز هم از آن دفاع می کنند. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۹۰ دلار) درست بالاتر از این سطح نیز یک مزیت دیگر است.


چارت1 آوه 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۸ دلار) و RSI زیر سطح ۴۳ نشان می دهد که روند کوتاه مدت به نفع خرس ها می باشد. فروشندگان سعی خواهند کرد هرگونه روند افزایشی را در EMA-۲۰ متوقف کنند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار بشوند، جفت ارز AAVE/USDT ممکن است دوباره با آغاز یک روند اصلاحی، به تراز ۲۸۰ دلار برسد.


شکست و بسته شدن قیمت زیر این حمایت می تواند آغازگر یک روند نزولی تازه باشد که احتمالا تا رسیدن به تراز ۱۶۰ دلار ادامه می یابد. برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می تواند تا ۴۸۹ دلار افزایش یابد. این سطح می تواند به عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند.


چارت2 آوه 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها همزمان با افت قیمت تا تراز ۲۸۰ دلار، برای خرید اقدام می کنند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کم کم مسطح می شود که نشان دهنده کاهش تدریجی فشار فروش است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط روند نزولی سوق دهند و در همین سطح نگه دارند، این جفت ارز می تواند تا ۴۱۸ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح مقاومتی می تواند منجر به افزایش تا مرز ۴۸۰ دلار شود.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر ۲۸۰ دلار برسد، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. در این صورت، خرس ها سعی می کنند قیمت را به پایین ترین سطح ثبت شده در روز ۲۳ می (۲ خرداد) یعنی ۲۰۹.۰۹ دلار برسانند و روند نزولی را بار دیگر شروع کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0