آکادمی هلاکوئی
1399/12/15
11:20
کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی ها

محبوبیت روزافزون امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) منجر شده است…

محبوبیت روزافزون امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) منجر شده است توجه و خوش بینی خاصی نسبت به بخش ارزهای رمزنگاری شده معطوف گردد به طوریکه ظرف مدت کمتر از یک سال، کل ارزش قفل شده در پروتکل های دیفای از ۱ میلیارد دلار به ۵۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. در این میان، ۵ پلتفرم برتر دیفای ۲۴.۳۳ میلیارد دلار از کل ارزش قفل شده را به خود اختصاص داده اند.


افزایش هزینه های گس یکی از برجسته ترین نتایج تعامل فزاینده با پروتکل های دیفای بوده است و در حال حاضر، شبکه اتریوم (ETH) بستر ساخت اکثر پروژه های برتر دیفای می باشد. هزینه های گس شبکه اتریوم از نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) به طور مداوم در حال افزایش بوده است تاجائیکه در روز ۲۳ فوریه (۵ اسفند) متوسط کارمزد تراکنش ها به ۳۷۳ Gwei یعنی حدود ۱۱.۷۲ دلار (با قیمت فعلی اتر) رسید و اینگونه بالاترین رقم تاریخی آن به ثبت رسید.


هزینه گس - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی هاهزینه گس - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی ها

از روز ۲۳ فوریه (۵ اسفند)، این هزینه ها تا ۶۵٪ کاهش یافته و متوسط کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم در روز ۳ مارس (۱۳ اسفند) به ۱۳۱ Gwei رسید. داده های موجود نشان می دهند که زمان های خاصی از روز این کارمزدها حتی به زیر ۷۰ Gwei هم می رسد.


حجم معاملات دیفای با اصلاح بازار کاهش یافته است


حجم معاملات روزانه در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) یکی از منابع ممکن برای بررسی کاهش هزینه های گس مشاهده شده طی دو روز گذشته می باشد.


حجم معاملات صرافی - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی هاحجم معاملات صرافی - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی ها

اطلاعات حاصل از Dune Analytics نشان می دهد که حجم معاملات روزانه در صرافی های غیرمتمرکز از رکورد ۴.۳۵ میلیارد دلاری روز ۲۳ فوریه (۵ اسفند) در حال کاهش است و معیار رشد ۲۴ ساعته حجم معاملات روزانه در ۳ مارس ۵۰٪ کاهش یافته است.


گس اتریوم - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی هاگس اتریوم - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی ها

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هنگامی که ازدحام شبکه در اثر فشار فروش گسترده حاکم بر بازار افزایش یافت و قیمت بیت کوین تا ۲۳.۶٪ کاهش پیدا کرد، هزینه های گس به طور قابل توجهی از متوسط میزان مورد انتظار بیشتر بود. پس از ثبات نسبی بازار، هزینه های گس به میانگین نرمال خود بازگشت.


افزایش تراکنش های NFT در شبکه اتریوم


با کاهش حجم معاملات دیفای کاربران شبکه اتریوم انتظار داشتند شاهد کاهش معنادارتری در هزینه های گس باشند، اما این اتفاق محقق نشد. یکی از دلایل بالا ماندن کارمزدها می تواند افزایش فعالیت در بخش توکن های غیر قابل تعویض (NFT) باشد.


پروژه های توکن غیرمثلی - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی هاپروژه های توکن غیرمثلی - کاهش هزینه های گس در شبکه اتریوم همزمان با افت حجم معاملات روزانه صرافی ها

هرچه پروژه های NFT بیشتری راه اندازی شده و مزایده های بیشتری برگزار شود، افزایش کارمزدهای بالای تراکنش ها و ازدحام شبکه تا زمان راه اندازی یک راه حل مقیاس بندی کاملا یکپارچه در شبکه اتریوم ادامه خواهد یافت.


طی دو ماه گذشته چند راهکار و پروتکل لایه دوم، مانند Polygon و Binance Smart Chain راه اندازی شده اند و بسیاری از پروژه ها، به عنوان بهترین راه حل این مشکل در کوتاه مدت، برای رفع مشکل کارمزدهای بالا به این پلتفرم ها مهاجرت کرده اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0