کارگزاری آبان
1400/07/03
10:58
#نفت قیمت نفت در روز جمعه در نزدیکی سقف قیمتی 2 ماه اخیر خود قرار گرفت. به این ترتیب با ثبت رشد هفتگی طی سه هفته متوالی تا فتح سقف قیمتی سه سال اخی...

#نفت


قیمت نفت در روز جمعه در نزدیکی سقف قیمتی ۲ ماه اخیر خود قرار گرفت. به این ترتیب با ثبت رشد هفتگی طی سه هفته متوالی تا فتح سقف قیمتی سه سال اخیر راهی نمانده است. اختلالات ایجاد شده در تولید جهانی نفت ناشی طوفان آیدا در اواخر آگوست، شرکت های انرژی را به برداشت مقدار زیادی نفت خام از موجودی ها مجبور نموده است این در حالی است که برخی از اختلالات ممکن است برای ماه ها طول بکشد. همچنین برخی پالایشگاه های نفت آمریکا به دنبال جایگزینی کمبود حاصله با نفت عراق و کانادا شده اند.


علاوه بر این واردات نفت هند در آگوست سقف سه ماه اخیر خود را زد و از پایین ترین سطح سالانه خود در ماه جولای فاصله گرفت.


در خصوص بازگشت نفت ایران به بازار یکی از تحلیلگران ارشد "او ای ان دی ای"گفت افزایش عرضه نفت از سوی ایران احتمالا در سال ۲۰۲۱ نخواهد بود چرا که ایران اظهاراتی درخصوص بازگشت به مذاکرات هسته ای داشته ولی زمان آن مشخص نشده و ممکن است مشمول گذر زمان شود.


در امریکا تعداد ۱۰ دکل حفاری در این هفته اضافه شد و برای چهاردهمین ماه متوالی تعداد دکل ها افزایش یافت. در این میان تحلیلگران به مشکلات بدهی های شرکت اورگراند در چین به عنوان ریسکی برای قیمت نفت اشاره نمودند. در روز جمعه قیمت نفت برنت با ۰.۸۹ درصد افزایش در قیمت ۷۳.۹۵ دلار به ازای هر بشکه بسته شد.




انتهای خبر

0
0