بورس پرس
1401/05/03
11:05
ثبت بی برکت ترین ماه بورس و وزن زیاد عوامل سیاسی بر وضعیت وخیم بازار

کارشناس بازار سرمایه با اعلام ثبت بی برکت ترین ماه بورس، وضعیت وخیم روزهای اخیر بازار را ناشی از اثر عوامل سیاسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، الناز جمالی مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه در مورد اوضاع وخیم بازار سهام که با انتشار متنی تحت عنوان " بورس دور از تحلیل و نزدیک به سیاست" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: بی‌برکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ماه معاملات سال جاری بورس در تیر با بر‌گزاری مجامع سالانه شرکت‌ها و توقف برخی نمادها به پایان رسید. در این میان بازار با واگذاری بلوک خودرویی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و افزایش نرخ کامودیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در روزهای پایانی ماه قبل، کمی رنگ سبز را به خود گرفت و با تعادل همراه شد.


معاملات روزهای اخیر نشان می‌دهد بازار منطق خاصی دارد و تنها اخبار تاثیر گذار است و درگیر مولفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون و روزهای پرچالش ناشی از قطعی برق صنایع و قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در روند بازار و اتفاقات اقتصادی تا اعلام ضد‌و نقیض احیای برجام و اتفاقات سیاسی بوده که به رکود فرو رفته است اما در مجموع اثر عوامل سیاسی پررنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تر شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است .


از سوی دیگر نقدینگی بازار سهام وجود ندارد و همان نقدینگی قبلی در حال چرخش است اما با تمام این اوصاف و با توجه به رکود بازارهای موازی، بورس ارزنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین بازار مالی است و هر چند هم پا با انتظارات تورمی پیش نرفته و یا شاهد خروج سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بوده ولی همچنان می‌توان امیدوار برگشت بازدهی مانسب بود که مسلتزم استراتژی و دانش و عدم برخورداری یک نگاه به سهام ارزنده و غیرارزنده است.


چرا که بسیاری از سهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوچک، جامانده و از گروه‌ها و صنایع بزرگ نیز صداهای متفاوتی به گوش خواهد رسید ‌که هرکدام را در یک مسیر قرار خواهد داد.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0