ایبنا
1400/04/07
13:25
تداوم روند صعودی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۲۶۱ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۵۸ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۸۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۶ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۴ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۹ واحد افزایش به رقم ۹۲۱ هزار و ۶۸۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۴۶۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، وتجارت، وبملت، جم و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شپنا و فملی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۴۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قپیرا(فرآورده‌های‌غدایی‌وقندپیرانشهر) با ۹.۵۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کطبس، فنورد، دلقما، فسرب و سدشت بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۳۲.۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کپشیر، رتکو، فلامی، سیلام، برکت و وسکرمان قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0