بتاسهم
1400/06/20
16:03
در مجمع #صبا تامین چه گذشت؟ به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در روز جاری با حضور صاحبان سهام و نمایندگان قانون...

در مجمع #صبا تامین چه گذشت؟



به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در روز جاری با حضور صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد. این جلسه با حضور بیش از ۸۶درصد صاحبان سهام رسمیت یافت.


در ابتدای این جلسه شیرازی مدیرعامل شرکت صباتامین به قرائت گزارش هیئت مدیره پرداخت.


وی در این بین به نکات مهمی در خصوص فعالیت های سال گذشته و همچنین اقدامات در پیش روی صباتامین نیز اشاره کرد و بیان داشت: از دلایلی که موجب بازدهی خوب پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به بازدهی کل بازار سرمایه شد این بود که سه هدف را طی سه سال گذشته به عنوان استراتژی های صبا در دستور کار خود داشتیم: متنوع سازی، تمرکز صبا بر شرکت های بزرگ و DPS محور کردن پرتفو.


در حال حاضر ۸۰درصد پرتفو دارای DPS است.


وی در همین راستا افزود: تغییر جهت پرتفوی صبا از سهامی که وابستگی چندانی به دلار نداشتند، به سهامی که دلار محور هستند از دیگر اقدامات ما بود.


شیرازی به عملکرهای مالی شرکت اصلی نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت:هزینه های تلفیقی شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند کاهشی داشته است.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به اهم برنامه های شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شرکت سبدگردان اندیشه صبا پرداخت و در این باره گفت: توسعه ابزارهای سرمایه گذاری از جمله تاسیس صندوق طلا و صندوق جسورانه و همچنین توسعه خدمات و مجوزهای فعالیت ازجمله مجوز مشاور سرمایه گذاری و پذیرش اوراق و کالا در بورس ها و توسعه زیرساختی و فنی از جمله توسعه الگوریتم های سبدگردانی و ایجاد پنل مشاور سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های مهم این شرکت برای سال مالی ۱۴۰۰ است.


بر اساس این گزارش شرکت سرمایه گذاری صبا تامین توانست در سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ۹۹ و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اظهارنظر مقبول حسابرس را بدون هیچگونه بند مشروطی جلب نماید.


این مقام مسئول در ادامه به اهم اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: همچنان هم هدف مجموعه صبا این است که کیفیت درآمدهای خود را بهبود بخشد و بخش عمده درآمدهای خود را از طریق سود سهام کسب نماید. شرکت در سال مالی مذکور خروج از صنایع با سودآوری پایین و افزایش وزن صنایع سودآور و ایجاد تنوع در پرتفوی سرمایه گذاری ها به منظور مدیریت ریسک و همچنین افزایش کیفیت درآمدهای شرکت از طریق افزایش سهم سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر، پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های تامین سرمایه امین در بورس اوراق بهادار تهران و پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا در فرابورس را در دستور کار خود قرار داده بود.


شرکت درحال حاضر بزرگترین صندوق بازارگردانی کشور را تحت مدیریت خود دارد. به گفته شیرازی، صبا تامین اقدام به تاسیس شرکت لیزینگ کرده است و در حال حاضر منتظر اخذ مجوز از بانک مرکزی است.


همچنین برای نخستین بار مجموعه صباتامین و شستا در بورس تهران، بورس کالا، بورس انرژی، کانون نهادهای سرمایه گذاری و کانون کارگزاران عضو هیئت مدیره دارد.


بر اساس این گزارش راه اندازی سامانه سرویس های غیرحضوری معاملاتی به مشتریان توسط کارگزاری صبا تامین و راه اندازی سامانه خدمات به دارندگان سهام عدالت توسط این کارگزاری و همچنین انجام فرایند پذیرش و ارزش سهام سایر شرکت های زیرمجموعه شستا از جمله سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امین، چوب خزر کاسپین، زغال سنگ پرورده طبس و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر توسط کارگزاری صبا تامین انجام شد.


رشد ۳۰ درصدی خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری اندیشه ورزان صبا و رشد ۷۰ درصدی خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسعه تعاون صبا، رشد سودآوری ۳۴۹ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا و همچنین رشد ۷۲ درصدی سود آوری شرکت کارگزاری بیمه تامین آینده از اهم دستاوردهای مجموعه صباتامین بوده است.


این مجموعه قصد دارد سهام صبا تامین را از فرابورس به بورس تهران منتقل کند.


در ادامه این جلسه به پرسش برخی از سهامداران حاضر در جلسه نیز پاسخ داده شد.


در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین در جلسه در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت گفته شد: با توجه به تقسیم سودی که در جلسه این مجمع انجام می شود، برنامه ریزی لازم جهت افزایش سرمایه از محل مطالبات و اورده نقدی انجام خواهد شد که عدد نهایی طی چند روز آتی در سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.


در پایان این جلسه به ازای هر سهم۱۹۳۰ریال سود نقدی تقسیم شد.

انتهای خبر

0
0